loading...
کدبانو
محسن بازدید : 13934 شنبه 24 دی 1390 نظرات (1)

طرز تهیه ماکارونی و لازانیا  17 نوع

http://www.ebexmarket.com/itemimage/17/spaghetti.jpg

طرز تهیه خوراک ماکارونی و بروکلی

● مواد لازم
▪ یک بسته ماکارونی شکل دار
▪ نصف فنجان رب گوجه
▪ ۳۵۰ گرم کلم بروکلی
▪ شش حبه سیر
▪ نصف قاشق مرباخوری فلفل
▪ یک فنجان و نیم آب مرغ
▪ یک چهارم فنجان پنیر پارمسان
● طرز تهیه
در قابلمه ای آب ریخته و صبر کنید تا به جوش آید. درون آن کمی نمک و روغن بریزید سپس ماکارونی را به آن اضافه کنید. باید ماکارونی ها آنقدر پخته شوند که کاملاً نرم شوند. سپس آنها را در آبکش ریخته و آب سرد روی آن بگیرید تا به هم نچسبد.سپس ماکارونی را در قابلمه دیگری ریخته و آب مرغ را به آن اضافه کنید. اجازه دهید ماکارونی مقداری در آب مرغ پخته و طعم دار شود. برای این که آب مرغ تمام شود و ماکارونی نیز طعم خوبی پیدا کند، هشت دقیقه زمان کافی است.یک تابه را روی حرارت بگذارید. کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید و سیرهای خرد شده را به آن بیفزایید. سپس نمک، کلم بروکلی خرد شده و فلفل را با پنیر پارمسان و رب درون تابه بریزید و اجازه دهید تا مواد آمیخته شده و کمی تفت داده شود.ماکارونی را به مواد درون تابه اضافه کرده و خوب هم بزنید.




طرز تهیه نان اسپاگتی

● مواد لازم:
▪ روغن زیتون=۱ قاشق غذاخوری
▪ پیاز خورد شده=۵ عدد
▪ سیر خورد شده=۸ پر
▪ ادویه مخلوط=۱ قاشق چایخوری
▪ پورد فلفل قرمز=۱ قاشق چایخوری
▪ زیره نرم شده=۲/۱ قاشق چایخوری
▪ ماجی مرغ(گالینا بلانکا)=۱ مکعب
▪ گوشت چرخ کرده=۴۵۴ گرم
▪ گوجه فرنگی خرد شده=۲ عدد
▪ رب گوجه فرنگی=۱۳۵ گرم
▪ سس کچاپ=۱ قاشق غذاخوری
▪ آب=۴/۳ لیوان(۱۵۰ میلی لیتر)
▪ پنیر چدار رنده شده=۲/۱ لیوان
▪ اسپاگتی جوشیده شده و آبکش شده=۲/۱ پاکت(۱۵۰ گرم)
▪ تخم مرغ زده شده=۲ عدد
● طرز تهیه:
▪ پیاز و سیر را در روغن سرخ کنید سپس تمام ادویه ها ،ماجی و سپس گوشت را افزوده و بهم بزنید.
▪ رب گوجه،کچاب و آب را افزوده بگذارید با حرارت پایین به مدت ۱۵ دقیقه بپزد. سپس شعله را خاموش کرده و کنار بگذارید.
▪ نصف پنیر را در کف ظرف مورد نظر ریخته سپس نصف اسپاگتی را روی آن بریزید،بعد نصف تخم مرغ را روی ▪ ریخته و در آخر نصف گوشت چرخ شده را بریزید.اینکار را تکرار کنید تا مواد تمام شود.
▪ ظرف را به مدت ۳۵ دقیقه با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد در فر بپزید.




طرز تهیه لازانیا و کدو

حاوی ۴۵۷ کالری، ۵/۲۴ گرم چربی، ۴/۲۶ گرم پروتئین، ۹/۳۲ گرم کربوهیدرات، گرم فیبر
▪ مواد لازم؛ روغن زیتون به میزان لازم، ۲۵۰ گرم پنیر خامه ای، یک بسته پنیر پیتزا، دو عدد کدوی سبز متوسط، یک حبه سیر خرده شده، دو قاشق چایخوری مرزنجوش خشک شده، یک بسته لازانیا، نصف پیمانه موزارلا (در صورت دلخواه)، نمک و فلفل به میزان دلخواه.
▪ طرز تهیه؛ فررا از قبل با درجه حرارت ۴۲۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. در یک ظرف متوسط پنیر خامه ای، پنیر، پیتزا نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. در ظرف دیگری کدوی سرخ شده، سیر، مرزنجوش، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. ظرف و یا سینی فر را چرب کنید. لازانیا را نیز مانند ماکارونی آبکش کنید. مقداری از مواد را در ظرف ریخته روی آن را با لازانیا بپوشانید. حال مقداری از مخلوط پنیر را به آن اضافه کنید. این کار را تکرار کنید حال روی آخرین لایه، پنیر موزارلای رنده شده بپاشید. روی ظرف را با فویل بپوشانید و در فراز قبل گرم شده قرار دهید. بعد از ۳۰ تا ۳۵ دقیقه فویل را بردارید.۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر حرارت دهید تا روی آن طلایی شود. قبل از سروکردن، ظرف غذا را به مدت ده دقیقه از فر درآورید.





طرز تهیه لازانیا

● مواد لازم:
▪ خمیر مخصوص لازانیا ۱ کیلو
▪ سوسیس نیم کیلو
▪ پنیر گرویر رنده شده ۱۵۰ گرم
▪ کنسرو قارچ ۱ قوطی متوسط
▪ پیاز سرخ کرده ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری
▪ رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپ خوری
▪ سس سفید ۳ پیمانه
▪ کره ۱۰۰ گرم
▪ نمک و فلفل به قدر کافی
● طرز تهیه:
قارچ وسوسیس را ریز خورد می کنیم با پیاز کمی سرخ می کنیم رب گوجه فرنگی رادر آن می ریزیم می گذاریمبجوشد تا آب آن تبخیر شود کمی نمک و فلفل می زنیم نصف لیوان از سس را به آن مخلوط می نماییم می گذاریم آهسته چند جوش بزند در ظرفی آب می ریزیم یک قاشق روغن ویک قاشق نمک به آب اضافه کرده می گذاریم بجوشد خمیرلازانیا را از هم جدا نموده داخل آب قرار می دهیم تا جوش آید. کاملا نرم شود بعد آنرا در صافی می ریزیم پارچه ای را روی میز پهن می کنیم خمیر ها را یکی یکی روی پارچه قرار می دهیم که آب آن برود و بهم نچسبد ته ظرف نسوز مستطیل شکل را کمی چرب می کنیم یک ورقه لازانیا روی آن میچینیم مقداری از مایه گوشتی که قبلا حاضر کرده ایم روی آن می ریزیم کمی پنیر رویش می پاشیم یک ردیف دیگر خمیر لازانیا روی آن قرار می دهیم وبقیه گوشت را روی آن می ریزیم وباز کمی پنیر رویش می پاشیم با چند ورقه خمیر لازانیا روی آنرا می پوشانیم بقیه سس را روی آن می ریزیم و بقیه پنیر را هم رویش می پاشیم و آن را با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت نیم ساعت تا سه ربع ساعت طبخ می نماییم تا روی آن طلایی شود در این هنگام لازانیا آماده است.




طرز تهیه ماکارونی و سس سفید

▪ مواد لازم؛ ماکارونی به میزان لازم، چهار قاشق غذاخوری کره، یک عدد پیاز کوچک خرد شده، یک چهارم پیمانه آرد، چهار پیمانه شیر، یک هشتم قاشق چایخوری فلفل، یک و یک چهارم پیمانه پنیر چدار (در صورت دلخواه می توانید از پنیر پیتزا یا موزارلا هم استفاده کنید) مقداری گوشت چرخ کرده، دو قطعه نان تست، نمک و فلفل به میزان لازم.
▪ طرز تهیه؛ ابتدا فر را با درجه ۳۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. ماکارونی را پخته، آبکش کنید. حال پیاز را با کره تفت دهید بعد از پنج دقیقه آرد را به پیاز نرم شده اضافه کنید. وقتی بوی خامی آرد گرفته شد (رنگ آن تغییر نکند)، حرارت را کم کرده، شیر را به تدریج اضافه کنید تا گلوله گلوله نشود. وقتی سس، غلیظ شد، یک پیمانه پنیر چدار را به آن اضافه کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. حال ماکارونی را با سس آماده شده مخلوط کنید. گوشت چرخ کرده را هم با کمی پیاز سرخ شده تفت دهید و به ماکارونی اضافه کنید. نان تست را هم خرد کرده با پنیر چدار و کمی نمک مزه دار کنید و روی مخلوط ماکارونی بریزید. به مدت ۳۰ دقیقه، در فر از قبل آماده شده قرار دهید. وقتی پنیرها آب شد و روی غذا طلایی رنگ شد، غذا آماده است.





طرز تهیه پاستا با قارچ‌ و ریحان‌

● مواد لازم :
▪ سیر خرد شده : ۳ حبه
▪ گوشت چرخ كرده : ۵۰۰ گرم
▪ پیاز خلال شده : ۱ عدد
▪ قارچ دكمه ای ورقه شده : ۲۰۰ گرم
▪ سركه سفید: یك چهارم لیوان
▪ گوجه فرنگی رنده شده : ۵۰۰ گرم
▪ ریحان تازه خردشده : یك چهارم لیوان
▪ ماكارونی پیچ : ۲۵۰ گرم
● طرز تهیه :
ابتدا روغن را در ماهی تابه گرم كنید، پیاز و سیر رادر آن ریخته و هم بزنید و آنقدر صبركنید تا نرم شود. سپس گوشت را اضافه كنید و هم بزنید تازمانی كه كاملا قهوه ای شود. آنگاه قارچ را نیزاضافه كنید و آنقدر صبر كنید تا نرم شود و سركه رابه مواد بیفزایید. دراین هنگام گوجه فرنگی را هم اضافه كنید و بدون اینكه درب ظرف را بگذارید،به مدت ۱۰ دقیقه آن را روی حرارت بگذارید،سپس سبزیجات را اضافه كنید. در همین حین ،پاستا را در یك قابلمه درحال جوش بریزید و ده دقیقه صبر كنید تا كاملا نرم شود. در مرحله آخرآن را آبكشی كنید و در ظرف مورد نظر بریزید وسس آماده شده را روی آن بریزید.




طرز تهیه اسپاگتی‌ با قارچ‌

اسپاگتی (ماكارونی ) با قارچ هم یك غذای آماده است كه خیلی سریع می توانید آن را تهیه كنید، البته پیش از خواندن دستور طبخ به یادداشته باشید كه در صورت امكان می توانید از۲۰۰ گرم گوشت چرخ كرده سرخ شده هم استفاده كنید...
● مواد لازم :
▪ قارچ : ۲۰۰ گرم
▪ پیاز: یك عدد
▪ ماكارونی : به مقدار لازم
▪ فلفل دلمه : دو عدد متوسط
▪ آب لیمو: یك قاشق سوپخوری
▪ دارچین : ۱ قاشق سوپخوری
▪ نمك ، فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم
▪ رب گوجه فرنگی : سه تا چهار قاشق غذاخوری
● طرز تهیه :
ابتدا قارچ ها را بشویید و ورقه ورقه نمایید و باپیاز و زردچوبه كمی تفت دهید. فلفل های دلمه را هم ورقه ورقه كنید و تخم های آن را جدا كنیدو به پیاز و قارچ و زردچوبه اضافه كنید و دوباره كمی تفت دهید. آن گاه به آن نمك ، فلفل ودارچین و رب گوجه فرنگی اضافه كنید و با یك لیوان آب آن را بپزید تا مایع غلیظ و یكنواخت شود.
در قابلمه ای جداگانه ، آب را جوش بیاورید ویك قاشق سوپخوری روغن و یك قاشق نمك درآن بریزید، سپس ماكارونی را در آب جوش بریزید و بگذارید بپزد. پس از پخت ، مثل همیشه آن را در آبكش ریخته و كمی آب گرم رویش بریزید. در اینجا به یاد داشته باشید كه در صورت تمایل می توانید، گوشت چرخ كرده سرخ شده رابه مایع ماكارونی اضافه كنید و خوب هم بزنید. دراین مرحله می توانید به دو صورت غذا را میل كنید; ابتدا به صورت جدا، یعنی ماكارونی را جدابا مایع میل كنید و اگر نه ، می توانید ماكارونی آبكش شده را در یك قابلمه بریزید، به این شكل كه ته قابلمه را نان لواش بگذارید، سپس كمی ماكارونی روی آن بریزید و مقداری از مایع روی آن بریزید و همین كار را ادامه بدهید تا قابلمه شماپر شود. در مرحله آخر روی آن روغن بریزیدو روی گاز با شعله ملایم دم كنید و آن گاه به اتفاق مهمانان میل كنید... زمان پخت این غذا حدودنیم ساعت است .




طرز تهیه اسپاگتی‌ با سس‌ را تاتول‌

● مواد لازم :
▪ اسپاگتی رشته ای : ۵۰۰ گرم
▪ برای سس راتاتول :
▪ بادمجان خرد شده : ۱ عدد
▪ پیاز بزرگ خلال شده : ۱ عدد
▪ سیر له شده : ۱ حبه
▪ فلفل سبز خرد شده : ۱ عدد
▪ كدو سبز خرد شده : ۲ عدد
▪ گوجه فرنگی پوست كنده و چرخ شده :۵۰۰گرم
▪ سركه سفید: یك دوم فنجان
▪ ریحان تازه خرد شده : ۱ قاشق غذاخوری
▪ پودر آویشن خشك : یك دوم قاشق غذاخوری
▪ فلفل سیاه تازه پودر شده : به میزان دلخواه
▪ پنیر پارمزان رنده شده : ۲ قاشق غذاخوری
● طرز تهیه :
اسپاگتی را به مدت ۸ الی ۱۲ دقیقه بجوشانیدو سپس آن را آبكشی كنید.
برای تهیه سس ، تمامی مواد لازم ، كدو سبز وبادمجان و... را در یك ماهیتابه نچسب ریخته و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم قراردهید و هراز گاهی آن را هم بزنید.
در مرحله آخر سس آماده شده را روی اسپاگتی ریخته و آن را با پنیر پارمزان رنده شده تزیین نمایید.
● ارزش غذایی :
▪ كالری : ۵۲۰ كیلوكالری
▪ چربی كل : ۲۲ گرم
▪ كلسترول : ۲ میلی گرم
▪ فیبر: ۲۵ گرم




طرز تهیه اسپاگتی‌ بولونیایی‌

● مواد لازم :
▪ پنیر پیتزا: به میزان دلخواه
▪ هویج : ۱ عدد
▪ رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذاخوری
▪ گوجه فرنگی : ۲ عدد
▪ آب گوشت : دوسوم فنجان
▪ آب جوش : ۲ لیتر
▪ پیاز متوسط: ۱ عدد
▪ ساقه كرفس : ۲ عدد
▪ كره : ۴۵ گرم
▪ گوشت چرخ كرده : ۵۰۰ گرم
▪ روغن زیتون : ۱ قاشق چایخوری
▪ نمك : یك و نیم قاشق چایخوری
▪ آب غوره نجوشانده : دو سوم پیمانه
▪ ماكارانی : ۴۰۰ گرم
● طرز تهیه :
ابتدا پنیر را رنده كنید، سپس پیاز را پوست گرفته و یا رنده كنید، كرفس ها را هم به همین شكل می توانید ریز كنید، گوجه فرنگی ها را پوست كنده و خرد كنید، كره را در ماهیتابه داغ كنید و پیاز، هویج و كرفس را به آن اضافه نمایید و بگذارید سرخ شود.
گوجه های خرد كرده ، رب گوجه و گوشت چرخ كرده را به آن اضافه كنید و به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر كند و قهوه ای شود.
سپس آب گوشت و برگ مو یا جعفری را به آن اضافه كنید و بگذارید آب آن جوش بیاید.در ظرف را ببندید تا برای مدت ۴۵ دقیقه ، روی حرارت كم بجوشد، در این فاصله هر چندگاه یك بار مواد را هم بزنید تا ته نگیرد.آن گاه ماكارانی را طبق معمول بپزید.





طرز تهیه ماكارانی‌ با قارچ‌ و ژامبون‌ مرغ‌

بارها شده كه با انواع پیتزاها برخورد كرده باشیم ;برای مثال پیتزای مخلوط یا مخصوص ، ژامبون ، قارچ ، گوشت و...این مسئله در رابطه با ماكارانی ها هم صدق می كند.به طور معمول ماكارانی را با گوشت چرخ كرده درست می كنند، اما این غذا می تواند انواع دیگری هم داشته باشد، كه ما برای شما طرز تهیه ماكارانی با قارچ و ژامبون مرغ را می نویسیم .
● مواد لازم :
▪ ماكارانی :۵۰۰ گرم
▪ ژامبون مرغ :۳۰۰ گرم
▪ قارچ :۱۰۰ گرم
▪ فلفل دلمه ای :۱ عدد
▪ نخود فرنگی :۱۰۰ گرم
▪ پیاز متوسط:۲ عدد
▪ پنیر پیتزا:۳۰۰ گرم
▪ رب گوجه فرنگی :۲ قاشق سوپخوری
▪ روغن مایع :یك سوم پیمانه
▪ نمك و فلفل :به مقدار لازم
● طرز تهیه :
ابتدا ماكارانی ها را در ظرفی به همراه آب ، روغن مایع و نمك می ریزیم تا كمی بپزد.در این حین پیازها را خرد كرده و روی روغن تفت می دهیم تا طلایی شود، پس از این كار فلفل دلمه ای خرد شده را نیز به همراه قارچ به آن اضافه می كنیم تا تفت بخورد.
هنگامی كه احساس كردید مواد شما به خوبی تفت خورده ، به آن رب گوجه و ژامبون مرغ را، كه باید به صورت ریز شده باشد، اضافه كرده و هم می زنیم .تنها یك دقیقه مانده به برداشتن مخلوط آماده شده از روی حرارت ، به آن پنیر پیتزا و نخود فرنگی پخته شده را اضافه می كنیم .بهتر است مخلوط آماده شده ، یا به عبارتی مایع ماكارانی ، را به صورت جداگانه با ماكارانی پخته شده ، میل كنیم ، البته می توان مایع آن را با ماكارانی دم كشیده هم میل كرد.



طرز تهیه ماكارونی‌ در سس‌ پنیر و گوجه‌ فرنگی‌

● مواد لازم :
▪ ماكارونی : ۴۰۰ گرم
▪ گوجه فرنگی ۶ عدد
▪ روغن زیتون : یك قاشق سوپخوری
▪ پیاز: یك عدد
▪ سیر: یك حبه
▪ پنیر: ۱۰۰ گرم
▪ جعفری : مقداری
▪ نمك و فلفل : به میزان لازم
● طرز تهیه :
برای تهیه سس ماكارونی ابتدا پیاز و سیر راخرد كرده و در روغن تفت دهید. سپس گوجه فرنگی را هم كه از قبل خرد كرده اید به همراه فلفل و كمی نمك به آن اضافه كنید. پس ازآن پنیر خرد شده را هم به موادتان اضافه كنیدحرارت را كم كنید و بگذارید تا به آرامی بپزد.پس از این مرحله ، ماكارونی را آبكش كنید وبگذارید تا دم بكشد. در هنگام سرو كردن ماكارونی ، سس را روی آن بریزید. از جعفری خرد شده هم می توانید برای تزئین غذایتان استفاده كنید.





طرز تهیه خوراک ماكارونی پیچ با سوسیس و قارچ

۶۰ میلی لیتر یا ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون- یك ساقه كرفس- یك حبه سیر- ۲۲۵ گرم سوسیس- ۲۲۵ گرم قارچ - یك قاشق غذاخوری آب لیموترش- یك قاشق غذاخوری پودر آویشن خشك شده و یا پودر ارگانو- نمك، فلفل، جعفری
▪ طرز تهیه: ۱- ابتدا ماكارونی را به روش معمول پس از به جوش آوردن آب و اضافه كردن نمك و كمی روغن در آب ریخته و طبق دستور نوشته شده بر روی بسته بندی، آن را بپزید. سپس آب كشی كرده و مدتی صبر كنید تا سرد شود در این فاصله زمانی كرفس، سیر و قارچ را ریز خرد كرده و سوسیس ها را نیز حلقه كنید. ۲- روغن را در ماهیتابه ریخته و پس از داغ شدن آن، كرفس و سیر خرد شده را داخل روغن ریخته و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید. البته این مدت بستگی به پخت كرفس ها دارد. لازم به ذكر است مراقب باشید كه كرفس ها قهوه ای رنگ نشوند در ضمن شما می توانید ابتدا كرفس ها را تفت داده و سپس در مرحله ای نزدیك به پخت، سیرهای خرد شده را اضافه كنید تا سیرها نسوزند. ۳- سوسیس های حلقه حلقه شده را به روغن حاوی كرفس و سیر اضافه كرده و به مدت ۵ دقیقه مرتب به هم بزنید تا سوسیس ها سرخ شده و رنگ آنها مایل به قهوه ای شود. ۴- سپس قارچ ها را به همراه آب لیمو به مواد قبلی افزوده و مدت ۴ دقیقه همزمان همه مواد را دوباره تفت دهید. در طول این مدت مرتب مواد را به هم بزنید تا قارچ ها نرم شوند. ۵- نمك، فلفل و آویشن را به مواد اضافه كرده به هم بزنید. ۶- در پایان در ظرفی بزرگ این مواد را به ماكارونی پیچ اضافه كرده و با هم مخلوط كنید. برای تزئین و مزه دار كردن این خوراك كمی جعفری خرد شده بر روی آن ریخته و سرو كنید. یك پیشنهاد: این خوراك با پنیر پارمسان نیز بسیار خوشمزه می شود. بنابراین شما می توانید در پایان همزمان با جعفری خرد شده، مقداری نیز پنیر پارمسان رنده شده بر روی آن بریزید.




طرز تهیه اسپاگتی به طریقه جزیره سیسیل

سیب زمینی : ۲۵۰ گرم
کره : ۲ قاشق سوپخوری
سیر : ۲ عدد
گوشت گوسفند : ۱۰۰ گرم
قارچ : ۱۰۰ گرم
جعفری ساطوری شده : ۱ قاشق سوپخوری
ماهی کولی : ۴ عدد
زیتون سبز : ۱۲ عدد
پیاز داغ عسلی : ۴۰۰ گرم
روغن زیتون : ۲ قاشق سوپخوری
پنیر پیتزا : ۱ قاشق سوپخوری

پیازها را خرد کرده و در مقداری کره سرخ نمائید سپس سیرها را خرد کرده با مقداری قیمه گوشت گوسفند و ۱۰۰ گرم قارچ خرد شده و قدری جعفری ساطوری شده
و چهار قطعه ماهی کولی و ۱۲ عدد زیتون بی هسته مخلوط کنید.
آنگاه در ظرف جداگانه ۴۰۰ گرم اسپاگتی پخته شده را با روغن زیتون مخلوط کرده آن را هم بزنید و مخلوط فوق‌الذکر را رویش بریزید.
مطابق معمول چند قاشق پنیر رنده شده رویش بریزید و گرم گرم میل کنید.





طرز تهیه اسپاگتی با تخم مرغ

اسپاگتی  :  ۴۰۰ گرم
روغن  :  ۱ قاشق سوپخوری
گوجه فرنگی  :  ۳ عدد
تخم مرغ  :  ۳ عدد
پنیر  :  ۵۰ گرم
سس مایونز  :  ۲ قاشق سوپخوری
داخل یک دیگ را با روغن عالی خوب چرب کرده، یک طبقه اسپاگتی شخته شده و یک طبقه گوجه فرنگی قاش شده و تخم مرغ پخته شده، قاش شده، بچینید. سپس وقتی‌که اسپاگتی و گوجه فرنگی و تخم مرغ را کاملاً در دیگ جای دادید، مقداری سس بشامل و پنیر رنده شده رویش بریزید و روی آتش ملایم بپزید.
به مجرد اینکه قسمت فوقانی غذای مزبور طلائی رنگ گردید، از روی آتش بردارید و به سر سفره ببرید.




طرز تهیه ماكارونی با ماهی كپور

مواد لازم :
ماهی كپور ۵۰۰گرم
ماكارونی یك بسته
پیازداغ ۵ قاشق سوپ خوری
سیر ۴ حبه رنده شده
رب گوجه فرنگی به مقدار كافی
روغن ۲ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:

ماهی را پاك كرده و تفت دهید. پیاز داغ را همراه با سیر آماده كنید. سپس رب گوجه فرنگی ،نمك وفلفل با یك لیوان آب مخلوط كرده وسس درست كنید.گوشت ماهی را به این سس اضافه كنید. آب را همراه نمك به جوش آورده وماكارونی را در آب جوش بریزید تا پخته وآماده شود،ماكارونی را آبكش كرده بمدت یك ربع ساعت دم كنید. سپس ماكارونی را در ظرف مناسبی ریخته لابه لای آن مایع سس آماده اضافه كنید.قبل از مصرف می توانید روی آنرا با مقداری جعفری تزئین كنید.




طرز تهیه لازانیای بادمجان

مواد لازم برای چهار نفر:
یك بسته لازانیا
۲ عدد بادمجان
۵۰ ۳ گرم گوجه فرنگی خرد شده
۳۵۰ گرم پنیر موتزارلا
۱۰۰ گرم جعفری و ریحان خرد شده
یك عدد پیاز
نمك و روغن زیتون به میزان كافی

بادمجان را پوست كنده و حلقه حلقه كنید. پیاز را ریز ریز خرد كرده و با گوجه فرنگی و ریحان و جعفری در روغن زیتون تفت دهید.فلفل و نمك را به مخلوط اضافه كرده و به همراه بادمجان به مدت پنج دقیقه سرخ كنید. لازانیا را در آب جوش ریخته و پس از ۱۵-۱۰ دقیقه آبكش كنید. سینی فر را كمی چرب كرده و یك لایه لازانیا روی آن قرار دهید و به روش معمول مواد و پنیر موتزارلا را بر روی آن بریزید، سپس به مدت سی دقیقه در طبقه میانی فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.





طرز تهیه ماکارونی با گوشت

ماکارونی  :  ۶۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده  :  ۵۰۰ گرم
آب گوجه فرنگی  :  ۲ فنجان
جعفری ساطوری شده  :   قدری
پنیر گرویر  :  ۱۰۰ گرم
پیاز داغ عسلی  :  ۴ قاشق سوپخوری
کره  :  ۵۰ گرم
نمک  :   قدری
فلفل  :   قدری


ظرف نسبتاً بزرگی را پر از آب می‌کنیم و برای هر بسته ماکارونی ۲ قاشق نمک در آب می‌ریزیم و بعد از جوش آمدن آب ماکارونی را در آن می‌ریزیم و یک دو قاشق روغن در آن می‌ریزیم و می‌گذاریم بجوشد تا مغز ماکارونی کاملاً نرم شود و زیاد له نشود ماکارونی را در آبکش می‌ریزیم و مقداری آب نیم گرم بروی آن می‌دهیم تا لیزی و شوری آن گرفته شود.
در صورتی‌که بخواهیم اسپاگتی یا ماکارونی را قبلاً آماده کنیم، بعد از طبخ و ریختن آن در صافی آن را در ظرف آب سرد می‌ریزیم در این صورت اگر یکی دو روز هم بماند عیبی نخواهد کرد.
پیاز سرخ شده را در ظرفی می‌ریزیم و روی آتش می‌گذاریم، گوشت چرخ شده را با پیاز مخلوط می‌کنیم و گوشت را کمی سرخ می‌کنیم آب گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی را در یک لیوان آب حل می‌کنیم و داخل گوشت می‌ریزیم و کمی نمک و فلفل می‌زنیم و می‌گذاریم آهسته بجوشد و آب کمی تبخیر شود.
ماکارونی را در ظرفی می‌ریزیم و روی آتش می‌گذاریم و کره را روی ماکارونی می‌گذاریم تا کره آب شود و بلافاصله از روی آتش بر می‌داریم، ممکن است یک طرف دیس را ماکارونی بریزیم و طرف دیگر گوشت و کمی جعفری خرد شده روی گوشت بپاشیم و یا گوشت را جداگانه و ماکارونی را جدا در ظرف دیگری قرار دهیم.
به‌طور کلی با انواع ماکارونی یا اسپاگتی می‌توان پنیر مصرف کرد‌، در این‌صورت بهتر است مقدار پنیر رنده شده سر میز ببریم - به‌جای گوشت چرخ کرده ممکن است از قیمه پخته شده آماده شده استفاده کرد.
اگر مطابق با مقدار مواد اولیه مصرف کنید غذا فوق برای ۶ نفر می‌باشد.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 82
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 391
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 119
  • بازدید امروز : 140
  • باردید دیروز : 300
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 681
  • بازدید ماه : 681
  • بازدید سال : 26,582
  • بازدید کلی : 643,095
  • لوگوی دوستان
    AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان