loading...
کدبانو
محسن بازدید : 36898 شنبه 24 دی 1390 نظرات (0)

غذا با ماهی ها  15 نوع

http://takrang.ir/wp-content/uploads/2010/10/tuna-fish2.jpg

طرز تهیه كوفته‌ ماهی‌

● مواد لازم :
▪ گوشت ماهی چرخ كرده : ۲۵۰ گرم
▪ تخم مرغ : ۱ عدد
▪ برنج پخته شده : ۱ پیمانه
▪ سبزی شامل (تره شوید مرزه ترخون ): به میزان كافی
▪ نمك و فلفل و زردچوبه : به میزان كافی
▪ پیاز: ۱ عدد
● طرز تهیه :
در ابتدا باید گوشت ماهی كاملا چرخ شود،گوشت ماهی چرخ شده را به همراه برنج پخته وسایر مواد یعنی نمك و فلفل ، زردچوبه ، تخم مرغ و سبزیجات خرد شده ، خوب با هم مخلوط كنید وكوفته ها را به صورت گلوله در آوردید، آن گاه درظرفی مقداری پیاز سرخ شده و آب و رب گوجه فرنگی بریزید و كوفته ها را در آن قرار دهید تابپزد، بعد از نیم ساعت كوفته ما آماده است .




طرز تهیه قزل آلا با سس سبزیجات

در شروع كار، ماهی قزل آلا را از تیغ جدا می كنیم، بعد از خارج كردن تیغ، آنرا بخار پز می كنیم. یادتان باشد ماهی را قبل از بخار پز كردن حسابی با آبلیمو، سركه و مقدار خیلی كمی زردچوبه مزه دار كنید.
خب تا اینجای كار شما یاد گرفتید یك ماهی قزل آلای خوب و خوشمزه درست كنید. فرض هم می كنیم كه قبلا آشپزی را به اندازه كافی بلد هستید و می دانید كه چه موقع یك ماهی خوب پخته می شود. یعنی حد اقل از شكل ماهی به راحتی این موضوع را تشخیص می دهید.
اما چیزی كه مهم است آن است كه می خواهیم ماهی قزل آلای شما با بقیه ماهی های قزل آلا تفاوت داشته باشد و در ضمن برای خوشمزه شدن آن هر چیزی را وارد ماهی تابه نكنیم. چون ما می خواهیم یك خوراك ماهی برای كسانی درست كنیم كه بیماران قلبی و دیابتی محسوب می شوند. پس حتما در تهیه سس آن باید نكاتی در همین زمینه در نظر بگیریم كه این نكات از انتخاب مواد تشكیل دهنده سس شروع می شوند.
● ملزومات درست كردن سس خوراك ماهی:
یك عدد كدو بزرگ حلقه شد ه، یك لیوان شیر (چیزی حدود ۲۰۰ میلی لیتر)، یك قاشق غذا خوری آرد، هویج رنده شده به اندازه كافی ، ۲۰۰ گرم قارچ حلقه شده. اگر می خواهید مزه بهتری از قارچ را احساس كنید، قارچ های كوچكتر مناسب ترند. یادتان باشد كه همیشه از میوه و یا سبزیجات تازه استفاده كنید. این موضوع هم به مزه غذا و هم به سلامت شما كمك می كند.
● طرز تهیه سس :
بعد از اینكه مواد لازم برای درست كردن سس را فراهم كردیم، ابتدا سبزیجات را با نصف استكان آب كمی تفت می دهیم. سپس شیر را با آرد مخلوط می كنیم و آرام آرام به سبزیجات درون تابه اضافه می كنیم. آنقدر صبر می كنیم تا وقتی كه شیر و سبزیجات درون تابه شروع به حباب زدن كنند. وقتی این اتفاق افتاد سس سبزیمان را روی ماهی می ریزیم. یادتان باشد همه مواد را تا آن اندازه بپزید كه مزه غذا از بین نرود.




طرز تهیه ماهی شوریده با تمبر هندی

قلب یكی از مهم ترین اعضای بدن است. آخرین دستاوردهای پزشكی و البته علم تغذیه به این مهم دست یافته است كه با خوردن مرتب ماهی می توان تا حدودی از بروز بیماری های قلبی جلوگیری كرد. به این دلیل امروز ، غذایی را به شما پیشنهاد كرده ایم كه ماهی جزء اصلیآن است.
● مواد لازم:
▪ ماهی شوریده ۱ / عدد
▪ تمبر هندی ۱ / بسته كوچك
▪ تره، گشنیز، نعناع، جعفری و ریحان خرد شده ۱ / پیمانه بزرگ
▪ آرد ذرت یا گندم ۱ / قاشق غذاخوری
▪ كره ۵۰ / گرم
▪ سیر رنده شده ۳ / حبه
▪ گوجه فرنگی خرد شده ۲ / عدد
▪ پیاز ۱ / عدد
▪ نمك و ففل قرمز / به مقدار لازم
● طرز تهیه:
بعد از شستن ماهی، آن را از كمر باز می كنیم تا به شكم برسیم. داخل شكم ماهی را خالی می كنیم و می شوییم. به طوری كه شكم ماهی باز نشود و شكل آن به هم نخورد. تمبر هندی را با نصف لیوان آب كاملا مخلوط و صاف می كنیم تا مایه ترش رنگ و غلیظی به دست آید.
پیاز و سیر را نیز با كره تفت می دهیم. بعد سبزی ها را اضافه می كنیم. وقتی سبزی ها نرم شدند، آرد را می ریزیم و خوب مخلوط می كنیم. بعد هم مایع تمبر هندی را همراه نمك و فلفل به مواد می افزاییم. سپس می گذاریم تا مایه كاملا غلیظ شود. آنگاه مواد را از كمر درون ماهی ریخته و با نخ و سوزن ماهی را می دوزیم و در كاغذ آلومینیوم می پیچیم. زمان پخت این ماهی یك ساعت و ده دقیقه در پنجره وسط فر و در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد است.




طرز تهیه طبخ ماهی بدون استخوان

● مواد لازم
▪ ماهی قزل آلا ۱عدد (به تعداد نفرات)
▪ گوجه فرنگی حلقه شده ۲ عدد
▪ لیمو ترش تازه حلقه شده ۱ عدد
▪ نمک به مقدار لازم
▪ پودر زنجبیل به مقدار لازم
▪ سیر و شوید تازه به مقدار لازم
● طرز تهیه
بهترین روش برای طبخ ماهی قزل آلا به این نحو است که ماهی را شسته و بعد از تمیز کردن داخل شکم آن ، کمی سیر تازه بمالید ، مقداری پودر زنجبیل و نمک به آن بزنید و مقداری شوید تازه درون شکم قرار داده ، بگذارید یک ساعت داخل یخچال بماند .
بعد از یک ساعت ماهی را از یخچال در آورده و با استفاده از برس آشپزخانه کمی روغن (حدود نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون) روی آن بمالید.
روی کاغذ آلومینیوم چند حلقه گوجه فرنگی بگذارید ، بعد چند حلقه لیمو ترش ، سپس ماهی را روی گوجه و لیمو ترش قرار دهید و بعد دوباره چند حلقه لیمو ترش و گوجه فرنگی روی ماهی بچینید و سپس کاغذ را محکم ببندید و در فر روی میله های وسط با درجه حرارت ۲۵۰ ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار دهید ؛ در مدت نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه ماهی آماده می شود ، عصاره گوجه و لیمو ترش به خورد ماهی می رود که بسیار خوشمزه است .
● نکته قابل توجه :
افراد با کلسترول بالا نباید پوست ماهی را استفاده کنند.




طرز تهیه قلیه ماهی(غذای جنوب ایران)

●مواد لازم:
ماهی=۲ کیلوگرم(از نوع ماهیهای شیر،سنگسر،هامور یا شوریده)
پیاز متوسط=۳ تا ۴ عدد
گشنیز=۱ کیلوگرم
شنبلیله=۲۵۰ گرم
تمبر هندی=۲۰۰ گرم
زردچوبه=۲ قاشق مرباخوری
فلفل قرمز کوبیده شده=به مقدار کم(به نسبتی که میل داریم غذا تند باشد)
سیر=۱ بوته
روغن=۲۰۰ گرم
●طرز تهیه:
سبزی را پس از تمیز کردن شسته در آبکش می ریزیم تا آب آن برود؛بعد آنرا ریز خرد می کنیم. پیاز را خرد کرده با روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود. سیر را می کوبیم و در پیاز می ریزیم. سبزی را نیز به آن اضافه کرده، می گذاریم آب آن تبخیر و کمی سرخ شود. ماهی را تکه کرده با ۱ استکان آب و کمی نمک می گذاریم در حرارت ملایم بپزد. پوست آن را می گیریم و به قطعات درشت خرد کرده در سبزی می ریزیم. تمبر هندی را در ۲/۱ لیوان آب جوش خیس می کنیم و در پارچه نازکی ریخته،شیره آن را می گیریم و آن را به سبزی و ماهی اضافه می کنیم؛زردچوبه و کمی نمک به آن زده مخلوط می نماییم. تمام مواد را همراه با یکدیگر،کمی سرخ می کنیم؛۲ تا ۳ لیوان آب در آن می ریزیم و در حرارت ملایم قرار می دهیم تا خورش آهسته بجوشد و جا بیفتد. در اواخر طبخ ترشی و نمک آن را اندازه می کنیم. نوش جان!




طرز تهیه راگو ماهی تن(اسپانیایی)

●مواد لازم برای ۶ نفر:
کنسرو ماهی تن=۲ قوطی(یا ۱ کیلوگرم ماهی تن تازه)
پیاز متوسط=۴ عدد
سیر=۳ تا ۴ پره
گوجه فرنگی=۱ کیلوگرم
نخود سبز پخته=۵۰۰ گرم(یا ۱ قوطی متوسط کنسرو نخود سبز)
سیب زمینی اسلامبولی کوچک=۷۰۰ گرم
فلفل قرمز تند=بمقدار کم
روغن زیتون=۴ قاشق سوپخوری
آویشن=به مقدار کم(می توان از مقداری نعناع و ترخان استفاده کرد)
نمک و فلفل=بقدر کافی
●طرز تهیه:
در صورت استفاده از ماهی تن تازه،آن را پوست می گیریم و به قطعات کوچک،چهار گوش می بریم.بعد کمی نمک می زنیم و آن را با دو قاشق روغن زیتون کمی سرخ می کنیم.ماهی را از ظرف خارج می کنیم و پیاز خلال کرده را در همان روغن و در همان ظرف کمی تفت می دهیم.سیر را می کوبیم و به ظرف پیاز اضافه می کنیم و بهم می زنیم.روی گوجه فرنگی ها آب جوش می دهیم و پوست آنها را کنده،خرد می کنیم و آنها را داخل پیاز می ریزیم.سیب زمینی را پوست می کنیم و داخل ظرف گوجه فرنگی می ریزیم. در ظرف را می بندیم و می گذاریم کمی بپزد. بعد ماهی و نخود را می ریزیم.کمی نمک و فلفل قرمز و آویشن خرد شده(یا نعناع و ترخان هم به آن اضافه می کنیم.دوباره در ظرف را می بندیم،حرارت را ملایم می کنیم تا تمام مواد پخته شوند و سس ته ظرف غلیظ شود.در صورت استفاده از کنسرو ماهی تن،آن را به همراه نخود در اواخر طبخ با سایر مواد مخلوط می کنیم.




طرز تهیه یک نوع ماهی با فلفل قرمز و سبز(سنگالی)

●مواد لازم برای ۴ نفر:
ماهی کلن یا فیله ماهی یا شیرماهی=۴ قطعه به قطر ۲ سانتیمتر که گرد و منظم بریده شده باشند.
پیاز متوسط=۳ عدد
فلفل ریز تند=۲ عدد
فلفل سبز و قرمز دلمه ای=۴ عدد(از هرکدام ۲ عدد)
آرد گندم=۲ قاشق سوپخوری
روغن مایع=۱ لیوان معمولی(۲۰۰گرم)
نمک و فلفل=بقدر کافی
●طرز تهیه:
دو طرف ماهیها را کمی نمک می زنیم و آنها را در آرد می غلتانیم. نصف روغن را داغ می کنیم و دو طرف قطعات ماهی را در این روغن با حرارت ملایم طلایی می کنیم. پیاز را خلال کرده،بقیه روغن را در تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم. پیاز را کمی در روغن سرخ می کنیم،بعد فلفلها را خرد کرده،داخل پیاز می ریزیم و کمی تفت می دهیم. کمی نمک هم به آن می زنیم،بعد قطعات ماهی را روی پیاز و فلفل می چینیم. نصف استکان آب اضافه می کنیم،حرارت را کاملا ملایم می نماییم. در صورت امکان یک عدد فلفل دلمه ای کوچک برای تزئین وسط ظرف قرار می دهیم و در ظرف را می بندیم تا پیاز و فلفل کمی پخته و نرم شوند. بهتر است این غذا را در یک ظرف نسوز و گرد تهیه کرده،آن را با همان ظرف سر میز ببریم!!




طرز تهیه فیله ماهی قزل آلا

● مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی قزل آلا ۴عدد
آرد سوخاری ۱پیمانه
نمك وفلفل بمیزان لازم
زعفران سائیده شده نصف قاشق چایخوری
روغن مایع نصف لیوان
● طرزتهیه:
ابتدا فلس ماهی را گرفته با قیچی از زیر شكم چاك داده محتویات داخل شكم ماهی را خالی كرده تمیز بشوئید چاك زیر شكم را بطور سرتاسری از زیردهان تا انتهای دم ماهی ادامه دهید. استخوانهای ماهی را از دو طرف با چاقو تمیز كرده ، تیره وسط واستخوانهای آن را جدا كرده تا ماهی بصورت صفحه ای بازشود.
به ماهی ها بطور یكنواخت زعفران زده ,آرد ,نمك وفلفل را در ظرفی مخلوط كرده دو طرف ماهی را درآن غلتانده و از طرف شكم در روغن داغ قرار دهید , یك طرف كه سرخ شد برگردانده تا طرف دیگر سرخ شود. اگر ماهی را ازطرف پشت در روغن قرار دهید پوست آن جمع شده واز كیفیت ظاهری آن كاسته خواهد شد.



طرز تهیه ماهی‌های جنوب

ماهی : ۱ عدد
نمک : قدری
آرد سفید : قدری
تخم مرغ : ۴ عدد
ماهی های جنوب که عبارتند از هامور، سنگسر، سرخو، شوریده، حلوا، قباد، کوشک، ثبتی، راشکو، زرده، عروش و میش. ماهی باید به طریقه صحیح طبخ گردند تا لذیذ و ماکول شوند، ذیلاً دستور طریقه طبخ صحیح آن نقل می شود.
الف چطور باید گوشت این ماهی ها را از پوست و استخوان جدا نمود:
ابتدا ماهی را به پهلو خوابانیده از ناحیه گوش با نوک کارد به طور افقی گوشت را از دنده های ماهی جدا کنید ، برای گرفتن پوست نیز باید نوک کارد را از طرف دم زیر پوست کشیده و پس از آنکه قسمتی از پوست جدا شد با کمک کارد در حالیکه پوست ماهی به طرف پائین باشد آن را کشیده کاملاً از گوشت جدا نمائید، گوشت ماهی که استخوان و پوست آن را گرفته باشند برای تهیه کباب مناسب تر است.
ب سرخ کردن ماهی به طریقه ساده:
پس از آنکه ماهی به قطعات دلخواه برای سرخ کردن بریده و تمیز شد برای آنکه زیاد خیس نباشد آب آن را به وسیله دستمال و یا پارچه خشک نموده بعد نمک بپاشید، چند قطره آب لیمو هم در صورتی که مایل یاشید روی قطعات ماهی بپاشید، بعد تکه های ماهی را در آرد بزنید به قسمی که قشر نازکی از آرد روی سطح ماهی را بپوشاند، سپس در ماهی تابه انداخته پشت و روی آن را با حرارت متوسط سرخ نمائید.
پ طریقه دیگر برای سرخ کردن ماهی:
قطعات ماهی را پس از نمک زدن در آرد غلطانیده و در مایه تخم مرغ فرو برید، مایه تخم مرغ از تخم مرغ زده شده و کمی نمک تهیه می شود، پس از آنکه سطح ماهی با مایه تخم مرغ آغشته شد پشت و روی آن را در آرد سوخاری زده و در ماهی تابه سرخ نمائید، در صورتیکه مایل باشید می توانید در مایه تخم مرغ کمی زعفران اضافه نمائید.
ت کباب ماهی:
به طور کلی می توان از انواع ماهی هائی که نام بردیم کباب تهیه نمود طرز تهیه از این قرار است، پس از آنکه استخوان و پوست ماهی را گرفتید آن را به قطعات دلخواه ببرید برای هر شش سیخ کباب یک دانه پیاز متوسط رنده نموده با کمی پوست لیمو رنده شده و زعفران به ماهی اضافه کنید بگذارید مدتی بماند سپس قطعات ماهی را به سیخ کشیده روی آتش کباب نمائید، در موقع کباب کردن مقداری کره آب شده را که با زعفران و آبلیمو مخلوط شده باشد با برس موئی روی سیخ ها بمالید تا کباب به خوبی پخته و از سوختن روی ماهی ها جلوگیری شود.
ث طرز آماده نمودن و طبخ ماهی های حلوا، زبیدی، قباد، شوریده و راشکو:
چون این ماهی ها نیز به صورت یخ زده عرضه می شود باید مدتی در آب سرد بماند تا به طور طبیعی یخ آن آب شود، ماهی حلوا چون بدون فلس است پس از نرم شدن کافی است شکمش را خالی نموده و با کارد یا قیچی نوک دم و پره های آن را ببرید، پس از شستن و تمیز کردن نمک زده و در آرد بغلطانید و با حرارت متوسط در ماهی تابه سرخ نمائید.
ماهی قباد را نیز می توان به طور سرخ کرده یا کباب مصرف نمود، پوست ماهی قباد را به طریقی که قبلاً ذکر گردید باید از گوشت جدا نمود ماهی شوریده و راشگو دارای فلس است و پس از گرفتن فلس و تمیز نمودن می توان آن را با استخوان و یا بدون استخوان و پوست به طریقی که قبلاً ذکر گردید سرخ نمود.



طرز تهیه سوپ ماهی آمور

● مواد لازم برای ۴ نفر:
ماهی آمور یك كیلوگرم
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
كره ۲ قاشق غذاخوری
لیموترش ۴عدد
جعفری خردشده ۱قاشق غذاخوری
هل ومیخك از هر یك ۲ دانه
نمك وفلفل مقداركافی
● طرز تهیه :
پوست ماهی آمور را گرفته ،پس از شستن با ۸ ملاقه آب ،هل ومیخك بجوشانید. گوشت ماهی پخته شده را چرخ كرده وسوپ آنرا صاف نمائید.آرد را با كره تا حد طلائی رنگ شده سرخ كرده وداخل سوپ بریزید ،بگذارید بجوشد. پس از ۲ دقیقه گوشت چرخ كرده ماهی ،نمك وفلفل را به آن اضافه نمائید.در صورتیكه سوپ سفت دوست نداریدگوشت چرخ كرده را به آن اضافه نمائید. موقع كشیدن سوپ , روی آن مقداری جعفری خرد شده بپاشید . برای ترش مزه شدن سوپ از نصف استكان آبلیمو استفاده نمائید ویا برای هر نفر یك لیمو ترش قاچ شده كنار آن بگذارید.



طرز تهیه پیتزای ماهی

مواد لازم :

خمیر آماده پیتزا
گوشت ماهی چرخ شده ۱۵۰گرم
(كپور ماهیان)
پیاز متوسط یك عدد
فلفل دلمه ای یك عدد
قارچ ۲۵۰ گرم
پودرآویشن یك قاشق چایخوری
نمك وفلفل به مقدار كافی

طرز تهیه :

گوشت چرخ شده ماهی را با پیاز خرده شده ، نمك وفلفل وادویه تفت داده وروی خمیر آماده پیتزا ریخته ، قارچ ها را خرد كرده روی آن افزوده سپس پنیر پیتزای رنده شده را نیز اضافه كرده ، برش های فلفل دلمه ای وگوجه فرنگی را روی پنیر ریخته بعد باقی پنیر را روی مواد پخش می كنیم وپیتزا در فر داغ ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۳۰ دقیقه یا كیك پز قرار داده تا آماده شود.می توان به جای گوشت ماهی چرخ شده از تكه های گوشت ماهی سرخ شده قزل آلا نیز استفاده كرد.



طرز تهیه شامی با ماهی كپور

مواد لازم:
ماهی چرخ شده ۶۰۰گرم
نمك وفلفل وزعفران به مقداركافی
سیب زمینی ۳۰۰گرم
تخم مرغ ۲عدد
لپه ۱۵۰ گرم
سیر ۵۰گرم
تره , گشنیز, شنبلیله ۲۰۰گرم

طرزتهیه:
ماهی را پس از جداسازی تیغها وتمیزكردن چرخ كنید .سیب زمینی ولپه را پخته , آنها را نیز چرخ كنید.سبزیها را شسته وبصورت ریز خرد كنید.ماهی، سیب زمینی ،لپه وسبزیها را با سیر، تخم مرغ ، نمك ،فلفل و زعفران مخلوط كرده وكاملاً ورز دهید. سپس در قالب گرد شكل دهید ووسط آنرا سوراخ كنید در روغن داغ سرخ نمائید.در هنگام سرو غذا می توانید آنرا با لیموترش وجعفری تزئین نمائید.




طرز تهیه كباب میگو

مواد لازم برای ۴نفر:
میگو بدون سر ۱كیلوگرم
روغن مایع نصف استكان
آب پیاز ۴قاشق غذاخوری
زعفران آب شده ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سفید ۱قاشق چایخوری
نمك به مقدارلازم

طرزتهیه:
۱_ میگوها را پوست كنده وروده پشتی آن را خارج میكنیم .پس از شستن آنها را در صافی گذاشته تا آب آن گرفته شود. سپس آنها را در ظرفی ریخته و۲ قاشق زعفران روی آن می ریزیم وخوب مخلوط می كنیم , آنگاه روغن مایع , فلفل ، آب پیاز ونمك به میگوها اضافه ومخلوط می نماییم وآن را در محل خنكی به مدت ۲ الی ۳ ساعت نگهداری وسپس آن را به سیخ می كشیم.
۲_ برای كشیدن میگوها به سیخ , اول بایستی سیخ ها را چرب نموده ومیگوها را از قسمت خمیده به سیخ بكشیم وروی زغال گذاشته وموقع كباب نمودن روی میگوها را با كره آب شده چرب می نماییم تا موقعی كه رنگ آنها طلائی شود.
۳_ پس از كباب شدن آنها را در دیس بصورت ششلیك كشیده واطراف را با لیمو ترش , مارچوبه , خیارشور, جعفری ونخودفرنگی تزئین می نماییم .اكنون غذا حاضر است.




طرز تهیه ماكارونی با ماهی كپور

مواد لازم :
ماهی كپور ۵۰۰گرم
ماكارونی یك بسته
پیازداغ ۵ قاشق سوپ خوری
سیر ۴ حبه رنده شده
رب گوجه فرنگی به مقدار كافی
روغن ۲ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:

ماهی را پاك كرده و تفت دهید. پیاز داغ را همراه با سیر آماده كنید. سپس رب گوجه فرنگی ،نمك وفلفل با یك لیوان آب مخلوط كرده وسس درست كنید.گوشت ماهی را به این سس اضافه كنید. آب را همراه نمك به جوش آورده وماكارونی را در آب جوش بریزید تا پخته وآماده شود،ماكارونی را آبكش كرده بمدت یك ربع ساعت دم كنید. سپس ماكارونی را در ظرف مناسبی ریخته لابه لای آن مایع سس آماده اضافه كنید.قبل از مصرف می توانید روی آنرا با مقداری جعفری تزئین كنید.



طرز تهیه ماهی شکم پر

مواد لازم :
ماهی ۱ عدد
گشنیز ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
تمبرهندی به میزان لازم
گردو ۵۰ تا ۱۰۰ گرم
زردچوبه، ادویه، نمک، فلفل و روغن به میزان لازم


طرزتهیه:
ماهی را کاملا تمیز کرده، داخل ماهی را خالی و مقداری نمک می زنیم ( به مدت نیم ساعت ) کاملا شسته و با دستمال خشک می کنیم. پیاز و سیر را رنده کرده با مقداری روغن، زردچوبه، ادویه، فلفل و گشنیز خرد شده و درصورت تمایل مقدار کمی هکم شوید به آن اضافه و می گذاریم کاملا سرخ شود البته درب ظرف را می بندیم بعد از ۱۰ دقیقه آب تمبرهندی را به آن اضافه کرده و پس از ۲ تا ۳ دقیقه ظرف را از روی اجاق برداشته و درداخل شکم ماهی قرار می دهیم، ماهی را با نخ یا خلال دندان بسته و درمقداری آرد و زردچوبه قرار می دهیم یا روی سطح ماهی می پاشیم سپس در ماهیتابه سرخ می کنیم بجای تمبرهندی می توان از آبلیمو یا آب نارنج نیز استفاده کرد. به جای گشنیز و سیر می توانیم از پیازداغ و گردو استفاده کنیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 82
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 391
  • آی پی امروز : 136
  • آی پی دیروز : 119
  • بازدید امروز : 222
  • باردید دیروز : 300
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 763
  • بازدید ماه : 763
  • بازدید سال : 26,664
  • بازدید کلی : 643,177
  • لوگوی دوستان
    AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان