loading...
کدبانو
محسن بازدید : 1353 شنبه 24 دی 1390 نظرات (0)

طرز تهیه  دلمه و کوفته و کوکو  16 نوع

http://nooraghayee.com/wp-content/uploads/2010/02/y3-1.jpg

طرز تهیه كوفته‌ ماهی‌

● مواد لازم :
▪ گوشت ماهی چرخ كرده : ۲۵۰ گرم
▪ تخم مرغ : ۱ عدد
▪ برنج پخته شده : ۱ پیمانه
▪ سبزی شامل (تره شوید مرزه ترخون ): به میزان كافی
▪ نمك و فلفل و زردچوبه : به میزان كافی
▪ پیاز: ۱ عدد
● طرز تهیه :
در ابتدا باید گوشت ماهی كاملا چرخ شود،گوشت ماهی چرخ شده را به همراه برنج پخته وسایر مواد یعنی نمك و فلفل ، زردچوبه ، تخم مرغ و سبزیجات خرد شده ، خوب با هم مخلوط كنید وكوفته ها را به صورت گلوله در آوردید، آن گاه درظرفی مقداری پیاز سرخ شده و آب و رب گوجه فرنگی بریزید و كوفته ها را در آن قرار دهید تابپزد، بعد از نیم ساعت كوفته ما آماده است .




طرز تهیه شامی ترش

● مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر:
▪گوشت چرخ کرده بدون چربی: ۵۰۰ گرم
▪ پیاز متوسط رنده شده: ۲ عدد
▪ آرد نخودچی: ۲۰۰ گرم
▪ ریحان، جعفری، گشنیز ریز خرد شده: ۳ قاشق سوپ خوری
▪ زرد چوبه: یک قاشق چایخوری
▪ پودر تخم گشنیز: یک قاشق چایخوری
▪ هویج متوسط: ۵ عدد
▪ شکر: یک قاشق چایخوری
▪ آب: ۲ لیوان
▪ رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق سوپ خوری
▪ آبلیمو: یک سوم لیوان
▪ دارچین: یک قاشق چایخوری
▪ سیب زمینی ریز پخته: ۲۰۰ گرم
▪ روغن مایع: ۳ قاشق سوپ خوری
▪ نمک و فلفل: به مقدار لازم
▪ لیموترش: برای تزئین.
● طرز تهیه:
هویج ها را به صورت حلقه حلقه خرد می کنیم و در قابلمه ای با کمی آب، شکر، آبلیمو، روغن مایع و کمی نمک می پزیم. گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، آرد نخودچی، ۲ قاشق سوپ خوری از سبزی ها، زردچوبه، پودر تخم گشنیز، پودر پوست لیموترش، نمک و فلفل را با هم مخلوط می کنیم و خوب ورز می دهیم. از مواد به اندازه یک گردو برمی داریم و در ماهیتابه ای سرخ می کنیم. شامی ها را پس از سرخ کردن به ماهیتابه بر می گردانیم و اجازه می دهیم تا همراه با ۲ لیوان آب، هویج های پخته ، رب گوجه فرنگی، آبلیمو و دارچین به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم و با درپوش بپزد.



طرز تهیه کوکوی شوید

● مواد لازم:
▪ شوید: ۲۵۰ گرم
▪ تخم مرغ: ۲ عدد
▪ روغن: یک سوم لیوان
▪ نمک و فلفل: به میزان دلخواه.
● طرز تهیه:
شوید را خرد می کنیم و در کاسه ای می ریزیم. تخم مرغ ها، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم. از مایه آماده شده در روغن می ریزیم و بعد از اینکه یک طرف آن سرخ شد، آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود.
پس از سرد شدن، کوکو را مستطیل شکل برش می دهیم و در ظرف می چینیم.
می توان این کوکو را با سس تند سرو کرد.



طرز تهیه شـامـی مـرغ

● مواد لازم
▪ گوشت مرغ پخته و چرخ کرد ه ۳۵۰ گرم
▪ آرد نخود چی ۲۵۰ گرم
▪ پیاز متوسط رند ه شد ه د و عد د
▪ نمک، فلفل، د ارچین
▪ زعفران سایید ه شد ه
▪ روغن به مقد ار لازم.
● روش پخت
گوشت مرغ و پیاز و آرد نخود چی و نمک و فلفل و د ارچین و زعفران را با هم مخلوط می کنیم و کمی آب به آن اضافه می کنیم تا به صورت مایهٔ کتلت د ر بیاید . روغن را د اغ می کنیم از این مایه به اند ازه های مساوی بر می د اریم، د ر کف د ست به صورت شـامی د ر می آوریم و د ر صورت تمایل وسط آن را با انگشت سوراخ می کنیم و د ر روغن سرخ می کنیم. غذا آماد ه است.




طرز تهیه کوکوی ماهی

● مواد لازم برای ۴ نفر:
ـ ۳۵۰ گرم سیب زمینی
ـ ۳۰۰ گرم فیله هر نوع ماهی دلخواه
ـ ۴ عدد پیازچه (خرد شود)
ـ یک قاشق چای خوری زنجبیل خردشده
ـ ۲ قاشق سوپ خوری گشنیز خردشده
ـ ۲ قاشق چای خوری آب لیموترش
ـ ۴ قاشق سوپ خوری روغن مایع مخصوص
سرخ کردن
ـ نمک و فلفل به میزان لازم
ـ چند عدد لیموترش تازه و چند برگ گشنیز تازه برای تزئین
نکته: اگر فیله ماهی در دسترس ندارید، ماهی شیر را انتخاب کنید. این ماهی تیغ ریز ندارد و استفاده از آن برای درست کردن کوکو مناسب است.
● طرز تهیه:
۱) سیب زمینی ها را به مدت ۱۵ دقیقه در محلول آب و نمک بپزید؛ سپس از آب بیرون آورده و چند دقیقه کنار بگذارید تا سرد شود.
۲) فیله ماهی را با چاقوی تیز به صورت ریز خرد کنید و در کاسه بلوری بریزید؛ بعد پیازچه، گشنیز و زنجبیل را به همراه آب لیموترش تازه به آن اضافه کرده و با نمک و فلفل مزه دار کنید.
۳) وقتی سیب زمینی های آب پزشده سرد شدند، پوست آنها را بگیرید و رنده کنید. پس از آن به مخلوط ماهی بیفزایید و خوب هم بزنید.
۴) روغن را در تابه ای بریزید و روی شعله اجاق گاز بگذارید تا داغ شود. حالا مقداری از مخلوط را با دست برداشته و ابتدا در کف دست به صورت گلوله ای درآورید، سپس گلوله را فشار داده و آن را تبدیل به دایره کوچکی با قطر تقریبا ۳ سانتی متر کنید و بعد در روغن داغ قرار دهید تا سرخ شود. این کار را تا پایان یافتن مواد انجام دهید. پس از آنکه یک روی کوکوها سرخ شد، آنها را برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی متمایل به قهوه ای شود. در پایان کوکوها را در ظرفی چیده و با تعدادی برگ گشنیز و برش های لیموترش تزئین کنید.
▪ توجه: حرارت اجاق گاز را آن قدر زیاد نکنید که تنها روی کوکو سرخ شده و مغز آن خام بماند. این کوکو باید روی حرارت متوسط سرخ شود.




طرز تهیه کوکوی بادمجان کبابی

● مواد لازم:
▪ بادمجان قلمی: یک کیلو
▪ پودر زیره: یک قاشق چایخوری
▪ پودر تخم گشنیز: یک دوم قاشق چایخوری
▪ تخم مرغ: ۴ تا ۵ عدد
▪ سیر: ۲ حبه
▪ آرد سیب زمینی: یک قاشق غذاخوری
▪ زعفران دم کرده: به میزان دلخواه
▪ نمک و فلفل: به میزان لازم
▪ روغن برای سرخ کردن: به میزان دلخواه.
● طرز تهیه:
بادمجان ها را کباب کرده، پوست آنها را جدا می کنیم و با آب سرد می شوییم. این بادمجان ها را در آبکش ریخته و برای اینکه تلخی آن گرفته شود، روی بادمجان ها کمی نمک می ریزیم و می گذاریم تا نیم ساعت بماند. بعد از گذشت این مدت بادمجان ها را آبکشی و با گوشتکوب یا مخلوط کن پوره می کنیم و آنها را کنار می گذاریم. در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را با نمک، فلفل و سیر رنده شده خوب مخلوط می کنیم، پودر تخم گشنیز، زعفران دم کرده و آرد سیب زمینی را با تخم مرغ و بادمجان پوره شده خوب هم می زنیم. در تابه ای روغن می ریزیم و وقتی روغن گرم شد، مایه را درون آن ریخته و در ظرف را می بندیم. وقتی یک طرف کوکو سرخ شد، آن را برگردانده و طرف دیگر را بدون درپوش سرخ می کنیم.




طرز تهیه کوکوی کدو سبز

● مواد لازم :
▪ کدو سبز :: متوسط ۶ عدد
▪ تخم مرغ :: ۴ عدد
▪ زعفران حل شده :: یک قاشق غذاخوری
▪ آرد :: یک قاشق مربا خوری
▪ شیر :: دو قاشق غذاخوری
▪ نمک و فلفل :: به مقدار کافی
● طرز تهیه :
کدوها را پس از شستن و بدون پوست گرفتن ، به قطر یک سانتیمتر حلقه حلقه کنید . و روی آنها کمی نمک بپاشید . سپس کدوها را در مقداری روغن تفت دهید .
در یک ظرف گود ، آرد و شیر را مخلوط کرده و تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید . مخلوط حاصل را با چنگال ، خوب به هم بزنید . سپس کدوهای سرخ شده را به همراه مقداری نمک و فلفل و زعفران به مخلوط فوق اضافه کنید . پس از داغ شدن روغن در ماهیتابه ، مایع کوکو را در آن ریخته و سطح آن را صاف کنید .
در ماهیتابه را گذاشته تا کوکو خودش را بگیرد و سرخ شود . بعد از آن ، کوکو را با کفگیر پشت و رو کرده و می گذارید تا طرف دیگرش هم سرخ شود ، سپس کوکو ، آماده خوردن است .
● نکات تغذیه ای :
کوکوی کدو سبز ، غذایی مغذی و لذیذ است و برای گیاه خواران و جوانان مناسب است.
کدو سبز سرشار از ویتامین A است . ویتامین A در بینایی ، رشد و نمو بدن و سیستم ایمنی بدن مؤثر است و باعث مصونیت در برابر بیماری های عفونی می شود .
کل انرژی غذا ، ۴۷۴ کالری است که اگر توسط ۴ نفر همراه با نان یا بدون نان ، میل شود ، سهم هر فرد از انرژی غذا ، ۵/۱۱۸ خواهد بود .




طرز تهیه کوکوی گل کلم

● مـواد لازم :
▪ گل کلم متوسط :: یک عدد
▪ تخم مرغ :: ۶ عدد
▪ پیاز سرخ کرده :: ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
▪ روغن :: ۱۰۰ گرم
▪ زعفران سائیده :: یک قاشق چای خوری
▪ جوش شیرین :: یک قاشق مرباخوری
▪ نمک و فلفل :: به مقدار کافی
● طـرز تهیه :
ظرفی را آب کرده کمی نمک می ریزیم و می گذاریم آب جوش بیاید گلهای گل کلم را از هم جدا می کنیم و می شوئیم تا آب آن برود و بعد آنرا با چنگال کمی نرم می کنیم تخم مرغها را درظرفی می شکنیم و کمی نمک و فلفل به آن می زنیم و آنرا خوب مخلوط می کنیم زعفران را در کمی آب جوش حل می کنیم و داخل تخم مرغ می ریزیم جوش شیرین را در یک قاشق آب سرد حل نموده با تخم مرغ مخلوط می کنیم پیاز و گل کلم را که کاملا سرد شده به مایه تخم مرغ اضافه کرده تمام مواد را خوب مخوط می کنیم بعد روغن را در تابه یا ظرف نسوز گردی می ریزیم میگذاریم داغ شود مایه را در روغن ریخته کوکو را کف فر قرار داده حرارت را سیصد و پنجاه درجه می نمائیم سه ربع ساعت می گذاریم در فر بماند تا زیر کوکو کاملا برشته و زرین شود بعد ظرف را روی آخرین پنجره بطرف بالا قرار می دهیم یک ربع تا بیست دقیقه دیگر می گذاریم بماند تا روی آن نیز زرین شود ظرف را از فر خارج کرده بهر فرم و شکل که بخواهیم آنرا می بریم و در دیس می چینیم (باید قسمت زیر کوکو که برشته تر است بطرف رو قرار بگیرد) در صورتی که کوکو را روی آتش تهیه کنیم مایه را در تابه آماده کرده حرارت زیر آنرا ملایم می کنیم و در آنرا بسته روی آن کمی آتش می ریزیم تا زیر و روی کوکو برشته و طلائی شود بعد آنرا می بریم اگر روی آن کاملا سرخ نشده باشد قطعات بریده شده را بر می گردانیم تا این قسمت نیز برشته شود . بدون ریختن آتش روی در کوکو با حرارت ملایم نیز می توان کوکو را تهیه کرد .



طرز تهیه خوراک کوفته‌ریزه با پاستا

معمولا وقتی در غذایی از پاستا استفاده می شود، به این معناست که آن غذا به کشور ایتالیا تعلق دارد
البته این روزها در کشورهای دیگر نیز از انواع و اقسام پاستاها در پخت غذاهای گوناگون استفاده می کنند. ولی این بار غذای پیشنهادی ما واقعا ایتالیایی است و از تالیاتلی یا همان پاستای نواری به همراه کوفته ریزه خوراکی خوشمزه تهیه می شود که دستور پخت آن در زیر آمده است.
● مواد لازم برای ۴ نفر:
▪ ۴۵۰ گرم گوشت چرخ کرده
▪ یک عدد پیاز بزرگ
▪ یک حبه سیر (له شده یا رنده شده)
▪۵۰ گرم یا یک پیمانه جعفری تازه (خردشده)
▪ یک عدد تخم مرغ (سفیده و زرده آن با هم مخلوط شود)
▪ ۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون
▪ ۶۰ میلی لیتر یا ۴ قاشق سوپ خوری پنیر پارمسان رنده شده
▪ ۲ پیمانه تالیاتلی یا هر نوع پاستای دیگر آبکش شده
▪ یک پیمانه خمیر تازه داخل نان فانتزی
▪ نمک و فلفل به مقدار لازم
● توضیح: پاستا به خمیر سفتی گفته می شود که در فرم های مختلف در انواع و اقسام غذاها به خصوص از نوع ایتالیایی مورد استفاده قرار می گیرد؛ در ضمن این خمیر با توجه به شکل و فرم آن به زبان ایتالیایی نامگذاری شده است. به عنوان مثال خمیر نواری را تالیاتلی (tagliatelle) می نامند.
● مواد لازم برای سس:
▪ یک عدد پیاز (ریز خرد شود)
▪ ۴۰۰ گرم گوجه فرنگی (ریز خرد شود)
▪ ۵ قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی
▪ یک قاشق چای خوری پودر آویشن یا پودر ارگانو
▪ ۲ عدد فلفل سبز (ترجیحا تند باشد)
▪ نمک و فلفل به مقدار لازم
● طرز تهیه:
گوشت چرخ کرده، سیر، پیاز، جعفری خرد شده، خمیر نان و نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و با دست خوب ورز دهید. سپس تخم مرغ زده شده را به آن اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.
با این میزان مواد، ۲۰ عدد کوفته ریزه آماده می شود. پس از اینکه مخلوط گوشتی را به صورت کوفته درآوردید، روغن زیتون را داخل تابه ای ریخته و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا کمی داغ شود، سپس کوفته ریزه ها را در روغن تفت داده و بپزید. کوفته ها را حین سرخ شدن، مرتب هم بزنید تا همه جای آنها کاملا سرخ شود و بعد آنها را به ظرف مخصوص فر منتقل کنید.
برای آماده کردن سس کافی است همه مواد مورد نیاز برای آن را با هم مخلوط کرده و روی کوفته ریزه ها بریزید. در ظرف را بگذارید و آن را داخل فر قرار دهید. فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت یا شماره۶ قرار دهید. مدت زمان لازم برای پخت این خوراک یک ساعت است. پس از پایان پخت، پنیر را روی خوراک بریزید و همراه پاستای آبکش شده سرو کنید.
▪ نکته: پس از گذشت نیم ساعت از پخت خوراک، یک بار مواد را هم بزنید.



طرز تهیه ناگت مرغ

● مواد لازم
▪ مرغ بدون استخوان ۴۰۰ گرم
▪ پنیر موتزارلا ۱۵۰ گرم
▪ پیاز متوسط ۱ عدد
▪ پودر سیر ۱ قاشق چایخوری – ▪ قرص مرغ ۱ عدد
▪ پودر نان ۱ پیمانه
▪ روغن برای سرخ کردن مقداری
● چگونگی تهیه
مرغ ، پنیر ، پیاز ، پودر سیر و قرص مرغ را در دستگاه غذاساز می ریزیم سپس به صورت خمیر که در آمد از مواد مقداری برداشته در دست به آن فرم می دهیم و بعد در پودر نان می غلتانیم و بعد در روغن سرخ می کنیم .



طرز تهیه کوفته کرمانشاهی ترش و شیرین

● مواد لازم:
▪ برنج: ۲ پیمانه؛
▪ گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم؛
▪ تخم مرغ: ۱ عدد؛
▪ آب: به میزان لازم؛
▪ پیاز متوسط: ۱ عدد؛
▪ نعناع خشک: ۱ قاشق غذاخوری؛
▪ سرکه: به مقدار کافی؛
▪ شکر: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری؛
▪ نمک و زردچوبه: به میزان لازم؛
▪ روغن مایع: به میزان لازم؛
● طرز تهیه:
برنج را با کمی آب نیم پز کرده و سپس پیاز رنده شده را همراه گوشت به برنج اضافه می کنیم. تخم مرغ، نعناع، نمک و زردچوبه را نیز به گوشت و برنج اضافه کرده و با دست خوب ورز می دهیم تا چسبندگی پیدا کند.
از مواد به اندازۀ یک نارنگی کوچک برداشته و در دست به شکل کتلت درست می کنیم؛ ولی کتلت بزرگ و قطور. سپس آن ها را فقط در یک ردیف کف قابلمۀ مورد نظر چیده و روی آن ها شکر، سرکه، آب و کمی روغن می ریزیم و با حرارت کم به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت می پزیم.




طرز تهیه كوكوی سیب زمینی و اسفناج

مواد لازم:
۹۰۰ گرم سیب زمینی
۴۵۰ گرم اسفناج
۲ عدد تخم مرغ
۴۰۰ گرم پنیر خامه ای
۱ قاشق سوپخوری دانه خردل
۵۰ گرم سبزیجات تازه خرد شده (مثل شوید و جعفری)
كمی نمك و فلفل
فر را با ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن كنید تا گرم شود. یك قالب كیك نچسب گرد به قطر ۲۳ سانتی متر را با قطعه ای كاغذ روغنی بپوشانید و روی كاغذ را كمی چرب كنید.سیب زمینی ها را پوست بگیرید و در قابلمه ای قرار داده، آن را با آب سرد پر كنید تا روی سیب زمینی ها را بپوشاند. سپس بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آمده و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. آنها را در یك صافی خالی كنید. پس از سرد شدن سیب زمینی ها، آنها را به صورت برش های نازك درآورید.اسفناج را خوب بشویید و در ظرفی ریخته، درپوش ظرف را ببندید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم با همان آب باقی مانده از شست وشوی برگ ها بپزد و به اندازه كافی نرم شود. اسفناج را در یك صافی خالی كنید و با پشت قاشق كمی بفشارید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس ریز خرد كنید.تخم مرغ ها را كمی بزنید تا مخلوط شوند و سپس پنیر خامه ای را به آنها اضافه كنید. اسفناج و سبزیجات را اضافه كنید. یك لایه از برش های سیب زمینی را به صورت دایره های متحدالمركز و به صورتی كه كمی روی یك دیگر را بپوشانند در كف قالب بچینید. روی این سیب زمینی ها را با لایه ای از مخلوط اسفناج بپوشانید و سپس یك لایه دیگر سیب زمینی روی مواد بچینید. روی قالب را با یك قطعه كاغذ آلومینیوم بپوشانید و در سینی فر قرار دهید. داخل سینی فر تا نیمی از ارتفاع قالب آب جوش بریزید و در فر را بسته به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه آن را بپزید. سپس كوكو را برگردانید و كاغذ را از آن جدا كرده با سالاد كاهو و گوجه سرو كنید.



طرز تهیه کتلت مرغ

شرح حال این غذا:
دستور تهیه: برای این کتلت باید از سینه مرغ استفاده کرد. سینه مرغ را از استخوان طوری جدا می‌کنیم که انتهای بال باقی بماند و پوست سینه را می‌گیریم و کمی آنرا می‌کوبیم به‌طوری که پهن و نازک شود؛ بعد دو سه عدد تخم‌مرغ را در ظرفی می‌شکنیم و با کمی نمک مخلوط می‌کنیم، سپس قطعات سینه را در نان خشک کوبیده شده می‌زنیم و بعد در تخم‌مرغ می‌زنیم و دوباره در نان خشک کوبیده می‌زنیم و دو طرف آنرا در روغن به‌حدی که طلائی شود سرخ می‌کنیم.




طرز تهیه دلمه بادمجان یا غذای قشنگ (ارمنی)

- مواد لازم:
بادمجان: ۸ عدد، گوجه فرنگی: ۱۰ عدد، گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم، سبزی دلمه: ۱۵۰ گرم، پیاز رنده شده: ۱ عدد، رب: ۲ قاشق غذاخوری، غوره: کمی، ادویه و نمک و فلفل، به میزان دلخواه، روغن: برای سرخ کردن بادمجان‌ها
- طرز تهیه گوشت:
گوشت چرخ‌کرده را با پیاز، سبزی، نمک، فلفل و ادویه مخلوط می‌کنیم. بادمجان‌ها را بعد از شستن حلقه حلقه (با پوست) به اندازه ۱ سانتی‌متر می‌بریم و در روغن کمی سرخ می‌کنیم تا اندازه‌ای که بادمجان زیاد شل نشود. گوجه فرنگی‌ها را نیز به اندازهٔ کمتر از یک سانتی‌متر حلقه حلقه می‌بریم، روی هر ورق بادمجان، مقدار کمی (به اندازهٔ نصف گردو) گوشت قرار می‌دهیم و روی آن یک ورقه گوجه فرنگی می‌گذاریم به همین ترتیب ادامه می‌دهیم و به صورت لوله‌ای (خوابیده) داخل ظرف نسوز یا ماهی‌تابه می‌چنیم. روی این مواد غوره می‌ریزیم درصورت تمایل چند حلقه فلفل دلمه‌ای هم اضافه می‌کنیم. رب را در ۲ لیوان آب حل می‌کنیم و همراه با مقداری نمک و فلفل روی مواد می‌ریزیم. روی ظرف را با کاغذ آلومینیومی یا در ماهی‌تابه می‌پوشانیم و روی حرارت ملایم یا داخل فر به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت می‌پزیم. درجه حرارت فر ۱۲۰ درجهٔ سانتی‌گراد در نظر گرفته شده است. وقتی غذا به روغن افتاد و گوشت آن پخت غذا را سرو می‌کنیم. عدس را پاک کرده می‌شوئیم و با آب کافی داخل قابلمه می‌ریزیم و روی شعله قرار می‌دهیم. بعد از چند جوش بقیه مواد را اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم به مدت نیم ساعت بپزد تا جا بیفتد.




طرز تهیه کوکوی پیازچه

شرح حال این غذا:
مواد لازم:
پیازچه کیلوگرم نیم
تخم مرغ ۵-۴ عدد
کره ۲۵ گرم
روغن‌مایع یک استکان
بیکینگ پادر نوک قاشق چایخوری
نمک‌ و‌فلفل به مقدار کافی
دستور تهیه: پیازچه را پاک کنید و بشویید. پیازچه‌ها را با ساقه نازک خرد کنید.کره را در ماهیتابه روی حرارت بگذارید تا ذوب شود.پیازچه خردشده را در کره سرخ کنید تا نرم شود سپس از روی حرارت بردارید. تخم‌مرغ, آرد, فلفل, بکینگ‌پودر را با پیازچه سردشده مخلوط کنید.نصف روغن را در ماهیتابه تفلون روی حرارت بگذارید تا داغ شود.مایه کوکو را در روغن داغ‌شده بریزید. در ‌ماهیتابه را بگذارید تا سطح زیر کوکو برشته شود. زیر ماهیتابه شعله‌پخش‌کن بگذارید و حرارت را کم کنید. کوکو را برگردانید (اگر نیاز بود بقیه روغن را در ماهیتابه بریزید) تا سطح دیگر کوکو هم برشته شود.کوکو را از روی حرارت بردارید,پس از کمی سرد شدن آن را به هر اندازهای که مایلید ببرید, در دیس بچینید و تزیین نمایید.




طرز تهیه دلمه کلم

گوشت بدون استخوان  :  ۵۰۰ گرم
نان سفید  :  ۱۰۰ گرم
روغن  :   قدری
پیاز  :   قدری
زرده تخم مرغ  :  ۴ عدد
فلفل  :   قدری
نمک  :   قدری


برگ کلم را جدا کرده و یکجوش بآن داده حاضر بگذارید. سپس گوشت و پیاز را چرخ نموده و آن را سرخ کرده نان روغنی را بکوبید و قیمه و پیاز سرخ شده را با آن مخلوط بنمائید.
سپس چهار زرده تخم مرغ و نمک و فلفل به مخلوط فوق اضافه کرده آن را در برگ کلم پیچیده در روغن سرخ نموده در کماجدان بچینید تا بپزد. آب غوره با کمی شکر بر خوشمزگی دلمه خواهد افزود.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 82
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 391
  • آی پی امروز : 241
  • آی پی دیروز : 160
  • بازدید امروز : 552
  • باردید دیروز : 438
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,831
  • بازدید ماه : 1,831
  • بازدید سال : 27,732
  • بازدید کلی : 644,245
  • لوگوی دوستان
    AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان