loading...
کدبانو
محسن بازدید : 14936 شنبه 24 دی 1390 نظرات (3)

طرز تهیه 5 نوع املت خوشمزه

http://www.mypersianforum.com/img/images/oie7udtn2yq1uoktfcpd.jpg

طرز تهیه املت گوجه فرنگی با پنیر

● مواد لازم برای ۴ نفر:
گوجه فرنگی: هشت عدد
فلفل دلمه‌ای متوسط رنگی: نصف یك عدد
سیب‌زمینی متوسط: دو عدد
نخود فرنگی: ۱/۲ پیمانه
پنیر كورد: ۱۰۰ گرم
خامه: ۱۰۰ گرم
زیره سبز: دو قاشق چایخوری
زردچوبه: یك قاشق چایخوری
نمك-فلفل: یك قاشق چایخوری۱/۸- قاشق چایخوری
روغن مایع: دو قاشق غذاخوری
آب‌لیمو ترش: یك قاشق غذاخوری
گشنیز تازه: دو قاشق غذاخوری
● طرز تهیه:
ابتدا روغن را داغ كرده حدود یك دقیقه زیره سبز و زردچوبه را تفت می‌‌دهیم و بعد گوجه‌فرنگی‌ها را در مخلوط‌كن به صورت پوره درمی‌آوریم.سپس سیب‌زمینی و فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد كرده همراه با نخودفرنگی، داخل پوره گوجه‌فرنگی می‌‌ریزیم و می گذاریم حدود ۳۰ دقیقه بپزد و به روغن بیفتد. پنیر كورد را كه مكعبی خرد كرده‌ایم همراه با نمك و فلفل به املت اضافه نموده بعد از ۵ دقیقه حرارت را خاموش كرده،خامه و آب‌لیمو ترش تازه و گشنیز تازه خرد شده را به املت اضافه كرده و بعد سرو می‌‌كنیم. گفتنی است زمان طبخ این املت ۴۰ دقیقه است.







طرز تهیه املت سبزی

تخم مرغ  :  ۹ عدد
شیر هموژنیزه  :  ۹ قاشق سوپخوری
روغن  :  ۶ قاشق سوپخوری
سبزی  :  ۱۰۰ گرم
فلفل  :   قدری
نمک  :   قدری
سه عدد از تخم مرغ‌ها را در ظرفی می‌شکنیم و خوب می‌زنیم و کمی نمک و فلفل بر آن می‌پاشیم‌، بعد یک قاشق از سبزی را با تخم مرغ و شیر مخلوط می‌کنیم و دو قاشق از روغن را در تابه می‌ریزیم.
بعد تابه مناسبی را که لبه آن تقریباً به ارتقاع ۲.۵ سانتی‌متر باشد روی آتش می‌گذاریم و سه قاشق روغن را در تابه می‌ریزیم و می‌گذاریم تا روغن کاملاً داغ شود، بعد مایه تخم مرغ و شیر را در تابه می‌ریزیم به‌طوری که سطح تابه پوشیده شود. یک لحظه در تابه را می‌گذاریم تا املت بسته شود، بعد املت را با یک چنگال و یک کفگیر به‌دقت لوله می‌کنیم.
با بقیه تخم مرغ‌ها به همین طریق دو قطعه املت دیگر تهیه و آماده می‌کنیم.






طرز تهیه املت جگر مرغ یا بره

تخم مرغ  :  ۱۲ عدد
شیر هموژنیزه  :  ۱۲ قاشق سوپخوری
جگر  :  ۵۶۰ گرم
قارچ  :  ۱۹۰ گرم
جعفری ساطوری شده  :  ۱۲ قاشق سوپخوری
آب  :   قدری
فلفل  :   قدری
نمک  :   قدری
برای تهیه هر املت ساده، تخم مرغ‌ها را در ظرفی می‌شکنیم و می‌زنیم تا کاملاً کف کند، کمی نمک و فلفل و سه قاشق شیر را داخل تخم مرغ می‌ریزیم و به‌هم می‌زنیم، بعد تابه مناسبی را که لبه آن تقریباً به ارتقاع ۲.۵ سانتی‌متر باشد روی آتش می‌گذاریم و سه قاشق روغن را در تابه می‌ریزیم و می‌گذاریم تا روغن کاملاً داغ شود، بعد مایه تخم مرغ و شیر را در تابه می‌ریزیم به‌طوری که سطح تابه پوشیده شود. یک لحظه در تابه را می‌گذاریم تا املت بسته شود، بعد املت را با یک چنگال و یک کفگیر به‌دقت لوله می‌کنیم.
مایه اصلی تمام املت‌ها به همین طریق تهیه می‌شود و به نسبت احتیاج مقدار آن را می‌توانیم کم یا زیاد کنیم.
جگر، قارچ، جعفری، کمی نمک و فلفل را مخلوط می‌کنیم و شش عدد املت ساده مطابق دستور بالا آماده می‌نمائیم و لای هر کدام مقداری مایه جگر و قارچ می‌گذاریم و املت را می‌پیچیم.





طرز تهیه املت گوشت

نیم كیلو گوشت چرخ كرده۲، عدد پیازچه خرد شده، ۱۱۵ گرم ذرت (كنسرو پخته)۵۰، گرم قارچ حلقه شده۱، قاشق سوپخوری سویاسس (در صورت تمایل)۱، قاشق چایخوری سس فلفل با تندی متوسط۲، قاشق سوپخوری آب یا شیر۶، عدد تخم مرغ۲، قاشق سوپخوری روغن مایع. گوشت و یك قاشق سوپخوری روغن مایع را در تابه نچسبی بریزید و تفت دهید تا گوشت كاملاً برشته شود. پیازچه، ذرت، قارچ و سس ها را همراه با نمك و فلفل كافی به گوشت اضافه كنید و تفت دهید تا آب حاصل از حرارت دیدن قارچ كشیده شود.تخم مرغ ها را با آب یا شیر مخلوط كنید و نمك و فلفل كافی به آنها بزنید. یك تابه نچسب كوچك را با باقیمانده روغن چرب كنید و روی آتش اجاق داغ كنید. یك چهارم مخلوط تخم مرغ را در آن بریزید و تابه را كمی بگردانید تا تخم مرغ كاملاً سطح آن را بپوشاند. بگذارید زیر املت طلایی شود سپس آن را برگردانید تا روی دیگر نیز به همین ترتیب نرخ شده و كمی رنگ بگیرد. با باقیمانده مخلوط تخم مرغ نیز سه املت دیگر درست كنید. هر یك از املت ها را در یك بشقاب بگذارید و یك چهارم مخلوط گوشت را در میان آن ریخته و املت را لوله كنید. غذا آماده سرو است.





طرز تهیه املت اسفناج با سبزیجات سرخ شده

● مواد لازم:
۴ عدد تخم مرغ، نصف پیمانه اسفناج ریز خرد شده، روغن مایع، یك عدد پیاز متوسط، یك حبه سیر، كوبیده، یك عدد فلفل دلمه ای قرمز، خلال شده، ۱۰۰ گرم لوبیا سبز، پخته، دو تا سه برگ كاهوی چینی، یك پیمانه جوانه ماش، یك قاشق سوپخوری سس گوجه فرنگی (كچاپ)، نمك و فلفل به اندازه كافی.
زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا كنید. زرده ها را بزنید و سپس اسفناج را به آن اضافه كنید. سفیده تخم مرغ ها را جداگانه با همزن برقی بزنید تا سفت و سفید شوند. نمك و فلفل را به زرده و اسفناج اضافه كنید و سپس سفیده را افزوده و مخلوط كنید. یك تابه نچسب به قطر ۲۴سانتی متر در نظر بگیرید و كف آن را كمی چرب كرده روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود. نیمی از مخلوط بالا را در آن بریزید و در تابه را بسته و بگذارید با حرارت ملایم املت بسته و آماده شود. كمی روغن در تابه ای نچسب بریزید و سیر و پیاز را اضافه كرده، تفت دهید تا پیاز نرم شود. باقیمانده سبزیجات را افزوده كمی نمك و فلفل بزنید و تفت دهید تا كمی پخته و نرم شوند. بعد از بسته شدن و پختن املت نیمی از مواد و سبزیجات سرخ شده را در میان آن بریزید و نیمی از املت را روی نیمه دیگر برگردانید به طوری كه سبزیجات در وسط املت تا شده قرار گیرند. املت را از تابه خارج كرده در بشقاب قرار دهید. با نیمه دیگر مواد همین مراحل را تكرار كنید.


ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط جمیل در تاریخ 1392/11/12 و 19:39 دقیقه ارسال شده است

شکلک
بد بود

این نظر توسط عزیز در تاریخ 1392/01/26 و 18:36 دقیقه ارسال شده است

خیلی با شکوه بود خیلی ممنون مرسی از زحماتتونشکلکشکلک

این نظر توسط ثمر در تاریخ 1348/10/11 و 12:03 دقیقه ارسال شده است

خيلي خوشمزه نبود كلا خوب بودشکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 82
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 391
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 119
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 300
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 662
  • بازدید ماه : 662
  • بازدید سال : 26,563
  • بازدید کلی : 643,076
  • لوگوی دوستان
    AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان