loading...
کدبانو
محسن بازدید : 1142 شنبه 24 دی 1390 نظرات (0)

کیک خرما

شیرینی فندق و بادام

کیک آناناس

شیرینی نارگیلی یخی

شیرینی شکلاتی با پسته شامی

شیرینی بادامی فرانسوی

رولت شکلاتی با خامه

برشتوک ذرت

کیک صبحانه موزی

سوهان بادامی

شیرینی بادام زمینی

كیك رژیمی

کیک لیمو و عسل

رولت خرما



موادلازم :

خرمای بدون هسته  30 عدد
آب جوش یک و یک چهارم فنجان
کره یا روغن آب شده  یک و یک چهارم فنجان
شکر یک و یک چهارم فنجان
وانیل  یک سوم قاشق چایخوری
تخم مرغ   2 عدد
آرد سفید  دو و نیم فنجان
بیکینگ پودر  2 قاشق مرباخوری
گردوی خرد شده  2 فنجان

طرز تهیه:

آب جوش را روی خرما  می ریزیم و با چنگال خوب له کرده و کنار می گذاریم. پس از آن شکر و تخم مرغ  را همراه با وانیل با همزن خوب می زنیم تا به طور کامل غلیظ شود. آنگاه کره یا روغن آب شده را اضافه کرده و کمی هم می زنیم. سپس آرد و بیکینگ پودر را که قبلاً الک کرده ایم با کمی از خرمای له شده در مایه می ریزیم و مایه را با دور ملایم هم می زنیم. این کار را هم چنان ادامه می دهیم تا آرد و خرمای له شده با مواد کیک مخلوط شود. پس از آن همزن را کمی تند می کنیم تا مایه، یکدست و صاف شود. سپس همزن را خاموش می کنیم و یک فنجان مغز گردو را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می نمائیم. مغز گردو باید به تکه های کوچک خرد شود و نباید آن را چرخ یا له کرد. حال این مایه را در قالبی که قبلاً در آن کاغذ چرب شده انداخته ایم می ریزیم و یک فنجان باقی مانده گردو را روی سطح آن می پاشیم و در طبقه وسط فر که 15 دقیقه قبل روشن کرده ایم با حرارت 175 درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت می پزیم.

این تنها کیکی است که آرد آن با همزن زده می شود. پس از خنک شدن کیک، آن را از قالب جدا کرده و به هر شکلی که دوست داشتیم برش می دهیم و سرو می کنیم.


____________________________________________________________________


شیرینی فندق و بادام


مواد لازم:

سفیده ی تخم مرغ 2عدد کوچک
پودر فندق (پوست گرفته)  80 گرم
پودر بادام  95 گرم
آرد ساده 2قاشق سوپخوری
پودر قند  80 گرم

مواد لازم برای تزیین:

شکلات  75 گرم
کره  یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

سفیده های تخم مرغ را با درجه ی تند همزن برقی به حالت دورانی خوب هم می زنیم تا شکل بگیرد. بعد به تدریج پودر قند را اضافه می کنیم و حدود 6 دقیقه هم می زنیم تا به طور کامل شکل بگیرد. بعد در ظرفی دیگر پودر بادام ، پودر فندق  و آرد را با هم مخلوط کرده و به سفیده ها اضافه می کنیم. سپس با قاشق هم می زنیم. آن گاه مواد را در کیسه ای که ماسوره ی ساده قطر 5/1 سانتی متر دارد، می ریزیم. سپس با فشار کیسه، شیرینی را به طول 8 سانتی متر روی سینی چرب شده قرار می دهیم و در طبقه ی وسط فر با درجه 160 درجه ی سانتی متر گراد به مدت 25 تا 30 دقیقه می پزیم تا زمانی که شیرینی را با دست لمس کرده و احساس کنیم که خشک شده است.

برای تزیین:

 شکلات  قهوه ای را رنده می کنیم. سپس با کره مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا ذوب شود. اکنون نیمی از شیرینی سرد شده را در شکلات فرو برده و روی فویل چرب شده قرار می دهیم تا شکلات ببندد.

توجه : اگر اندازه ی شیرینی ها کوچک تر از اندازه داده شده باشد زمان پخت آن کمتر می شود.



_________________________________________________________________



کیک آناناس


مواد لازم :

کمپوت آناناس حلقه شده  1 قوطی بزرگ ( حدود 10 حلقه )
کره پاستوریزه ( برای کارمل)  50 گرم
شکر قهوه ای  نصف پیمانه *
آب کمپوت ( برای کارامل)  1 قاشق سوپخوری
کره پاستوریزه یا مارگارین  70 گرم
شکر معمولی  یک سوم پیمانه
تخم مرغ  1 عدد
وانیل  یک سوم قاشق چایخوری
آب کمپوت  نصف فنجان
آرد الک شده  1 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
نمک  یک چهارم قاشق چایخوری

* منظور از پیمانه ، پیمانه شیرینی پزی است که در همه جا اندازه ثابت و مشخصی دارد.

طرز تهیه :

 آناناس  ها را از قوطی درآورده و با دقت در آبکش قرار دهید تا آب آنها کاملاً گرفته شود، ولی حلقه ها نشکند. سپس در یک قالب گرد 25 یا 21 سانتیمتری شکر قهوه ای و یک قاشق سوپخوری آب کمپوت را ریخته و روی حرارت قرار دهید تا کارامل شود. آنگاه 50 گرم کره را به آن افزوده و حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا کره آب شود. سپس آن را هم بزنید، طوریکه کارامل و کره تمام سطح قالب را بپوشاند. اکنون آناناس های حلقه شده را در ته قالب در یک طبقه بچینید. می توانید وسط حلقه های آناناس یک عدد گیلاس ( کمپوت شده ) و در جاهای خالی نیمه های گردو قرار دهید. وقتی این کار را انجام دادید، مایع کیک را به طریق زیر آماده کنید و بر روی آناناس ها بریزید. اگر خواستید ضخامت کیک شما بیشتر باشد، می توانید مایه کیک را دو برابر درست کنید و روی آناناس های آماده شده بریزید. به این طریق کمی کیک شما ضخیم تر می شود.

کره نرم شده ( 70 گرم ) و شکر را بزنید تا سفید شود. سپس تخم مرغ  و وانیل را اضافه کرده و باز هم بزنید تا به طور کامل پُف کند. حالا آرد الک شده ، بیکینگ پودر و نمک را همراه با نصف فنجان آب کمپوت به تدریج داخل مایه بریزید و مخلوط کنید. وقتی که مایه آماده شد، آن را روی آناناس های چیده شده در قالب بریزید و سطح آن را به طور یکنواخت صاف کنید. آن گاه قالب را در فر با حرارت 350 درجه فارنهایت در طبقه دوم به مدت 35 الی 45 دقیقه بپزید. بعد آن را به مدت 5 دقیقه در خود قالب خنک کنید. سپس کمی قالب را حرکت دهید و اطراف آن را با چاقوی تیز جدا سازید. وقتی مطمئن شدید که از قالب جدا شده است 5 دقیقه دیگر اجازه دهید تا خنک شود. پس از آن در ظرف گرد و مناسبی برگردانید. این کیک را می توانید هم گرم و هم سرد، سرو کنید.

منبع : دنیای تغذیه


_______________________________________________________________


شیرینی نارگیلی یخی



مواد لازم برای خمیر:

کره پاستوریزه   90 گرم
اسانس وانیل  نصف قاشق مرباخوری
شکر  55 گرم
زرده تخم مرغ  یک عدد
آرد  150 گرم
نشاسته ی ذرت  35 گرم
پودر نارگیل   1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای لای خمیر:

پودر نارگیل  180 گرم
شکر دانه ای  220 گرم
تخم مرغ (کمی زده شده)  1 عدد
گیلاس خرد شده  125 گرم

مواد لازم برای روی کیک ( لایه یخی ):

پودر شکر  160 گرم
کره پاستوریزه نرم شده 20 گرم
شیر پاستوریزه  حدود 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

یک سینی مستطیل شکل به ابعاد 20×19 سانتیمتر را با کاغذ روغنی بپوشانید؛ سپس کاغذ را تا دو لبه ی دیگر سینی بکشید.

کره، اسانس وانیل، شکر و زرده تخم مرغ  را در کاسه ای ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا صاف و یکدست شود. همچنین نشاسته و آرد را الک نمایید و کم کم همراه با پودر نارگیل به آن بیفزایید و روی میز آغشته به آرد ورز دهید تا صاف و یکدست شود. سپس نصف خمیر را جدا کرده و در کف سینی پهن کنید.

تمام مواد لازم برای لای خمیر را در کاسه ای ریخته و خوب مخلوط کنید. سپس این مواد را روی خمیری که در کف سینی پهن کرده اید ، بریزید . بقیه خمیر را روی این مواد پهن کنید ، طوری که روی مواد را کاملاً بپوشانید. سپس آن را صاف نمایید.

شیرینی را در حرارت 175 درجه سانتیگراد در طبقه وسط فر به مدت 30 دقیقه بگذارید تا بپزد و به رنگ قهوه ای درآید. آنگاه سینی را در کناری بگذارید تا خنک شود.

برای درست کردن لایه رویی شیرینی، پودر شکر را الک کنید و در کاسه ای مقاوم در برابر حرارت بریزید. کره را همراه با مقدار کافی شیر ، به اندازه ای که تولید خمیر کند مخلوط نمایید ( داگر مایل بودید از رنگ خوراکی مجاز استفاده کنید). کاسه محتوی مواد فوق را روی ظرف حاوی آب جوش ( روش بن ماری ) بگذارید تا مایه مورد نظر بدست بیاید. آن گاه آن را روی کیک پخش نمایید. در انتها روی تمام کیک پودر نارگیل بپاشید. سپس آن را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در ظرف مناسبی قرار دهید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی  نیز در ویژه نامه نوروز 83 آمده است.

منبع : دنیای تغذیه



____________________________________________________________



شیرینی شکلاتی با پسته شامی


مواد لازم:

تخم مرغ 1 عدد
آرد  یک و سه چهارم پیمانه *
پودر قند  1 پیمانه
پودر کاکائو  2 قاشق غذاخوری
کره پاستوریزه  125 گرم
 پودرپسته شامی  سه چهارم پیمانه
وانیل  یک سوم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر  1 قاشق مرباخوری
پسته خرد شده  حدود 250 گرم

* منظور از پیمانه ، پیمانه شیرینی پزی است که در همه جا اندازه ثابت و مشخصی دارد.

طرز تهیه:

کره نرم شده را همراه با پودر قند با همزن خوب هم می زنیم و وانیل را همراه با تخم مرغ  به آن اضافه کرده و باز با همزن می زنیم تا به صورت کِرِم درآید. آنگاه آرد را الک کرده و همراه با بیکینگ پودر کم کم به مواد قبلی می افزاییم، و با قاشق مخلوط می کنیم. سپس پودر کاکائوی  الک شده و بعد پودر پسته شامی  ( بوداده ) را اضافه می کنیم تا خمیر لطیفی به دست آید. از مایه خمیر، گلوله هایی به اندازه یک فندق برداشته و در دست گرد می کنیم و در پسته خرد شده می غلتانیم . سپس شیرینی ها را در سینی ای که دارای کاغذ چرب شده است، با فاصله می چینیم و برای مدت 20 دقیقه با حرارت 350 درجه ی فارنهایت یا 175 درجه ی سانتیگراد در طبقه دوم فر می پزیم. پس از آن شیرینی های سرد شده را در کاغذ های کوچک مخصوص قرار داده و در ظرف می چینیم.

منبع : دنیای تغذیه



__________________________________________________________________



شیرینی بادامی فرانسوی


موادلازم:

سفیده تخم مرغ 1 عدد
پودر قند  یک چهارم لیوان
آرد سفید  2  قاشق غذاخوری
کره پاستوریزه  30 گرم
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
بادام ورقه ای خرد شده  یک سوم لیوان

طرز تهیه:

1- سفیده تخم مرغ  را هم می زنیم تا به خوبی کف کند و از ظرف نریزد. سپس آهسته پودر قند را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم. بعد آرد را می ریزیم و با دست مخلوط می کنیم. پس از آن کره ی ذوب شده و وانیل را افزوده و هم می زنیم تا مخلوط یکدست شود.

2- در سینی فر که قبلاً آن را چرب کرده ایم، با قاشق مرباخوری، یک قاشق یک قاشق از مواد آماده شده را با فاصله از هم می ریزیم و با پشت قاشق آنها را پهن می کنیم تا دایره ای به قطر 5 سانتیمتر درست شود. سپس از بادام  بر روی آنها می پاشیم و در فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد می گذاریم تا مدت 5 دقیقه یا تا وقتی که لبه های شیرینی طلایی شود، بپزد.

اگر مقدار مواد زیاد بود، هر بار می توانیم یک سینی از شیرینی ها را بپزیم.

این شیرینی همراه قهوه  و چای  سرو می شود و می توان آن را در یک ظرف دربسته به مدت 2 هفته نگهداری کرد.

منبع : دنیای تغذیه



____________________________________________________________________



رولت شکلاتی با خامه


مواد لازم:

تخم مرغ  5 عدد
شکر  5 قاشق غذاخوری
آرد  5 قاشق غذاخوری
وانیل  یک سوم قاشق چایخوری
آب گرم  3 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر  نصف قاشق چایخوری
پودر کاکائوی الک شده   2 قاشق غذاخوری
خامه شیرین شده  250 تا 300 گرم
گردوی پودر شده   یک دوم پیمانه *
پودر قند به مقدار لازم

* منظور پیمانه شیرینی پزی است که در همه جا اندازه ثابت و مشخصی دارد.

طرز تهیه :

فر را از قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم می کنیم. زرده و سفیده ی تخم مرغ  را از هم جدا می کنیم. نیمی از شکر را با وانیل و زرده تخم مرغ  و نیمی دیگر را با سفیده تخم مرغ خوب هم می زنیم. زرده را با سفیده ای که کاملاً سفت شده و از ظرف نمی ریزد، مخلوط کرده و با قاشق به حالت دورانی ( به یک سمت ) هم می زنیم، طوری که پف آن نخوابد. سپس آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را الک کرده و همراه با پودر گردو  در سه نوبت به آرامی با مواد فوق مخلوط کرده و در نهایت آب گرم را می افزاییم و کمی مخلوط می کنیم. درون سینی ای به ابعاد 40×30 سانتیمتر کاغذ روغنی می اندازیم و مایه ی آماده را در آن می ریزیم . سپس سطح آن را صاف و یکدست می کنیم. سپس در طبقه وسط فر به مدت 20 تا 25 دقیقه می پزیم تا سطح کیک طلایی شود.

اکنون روی میز، کاغذی روغنی به ابعاد 50×40 سانتی متر قرار داده و پودر قند را بر روی آن الک می کنیم. کیک را از فر در می آوریم واطراف آن را با کارد از سینی جدا کرده و بر روی کاغذی که دارای پودر قند است،برمی گردانیم، طوریکه که سینی هم روی کیک باقی بماند. کیک را برای مدت نیم ساعت در همین وضعیت قرار می دهیم و در این فاصله خامه را آماده می کنیم.

آن گاه سینی را از روی کیک برداشته و کاغذ روی آن را جدا می سازیم و رولت ( کیک ) را با کاغذ زیر آن لوله می کنیم. بعد آن را باز کرده و خامه را روی سطح آن می مالیم و مجدداً آن را بدون کاغذ لوله می کنیم. می توانیم سطح روی آن را با پودر قند تزیین کنیم . در نهایت آن را در یخچال قرار می دهیم.

منبع : دنیای تغذیه



____________________________________________________________


برشتوک ذرت

مواد لازم:

کره  125 گرم
پودر قند  75 گرم
تخم مرغ  1 عدد
کشمش  110 گرم
آرد ساده  150 گرم
بیگینگ پودر  یک قاشق چایخوری
برگه ی ذرت خرد شده (برشتوک)  120 گرم

طرز تهیه:

1- کره و پودر قند را در یک کاسه، با همزن برقی یا با قاشق حدود 5 دقیقه هم می زنیم تا به طور کامل نرم شود.

2- تخم مرغ  را اضافه کرده و هم زدن را ادامه می دهیم.

3- کشمش ، آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به مواد دیگر اضافه می کنیم.

4- به اندازه یک قاشق مرباخوری از کل مواد برداشته و در برگه ذرت  خرد شده می غلتانیم.

5- شیرینی ها را در سینی چرب شده چیده و شیرینی ها را با فشار دست کمی پهن می کنیم.

6- شیرینی ها را در فری که از قبل گرم شده، در دمای 180 درجه ی سانتیگراد قرار می دهیم تا طلایی شوند.

منبع : دنیای تغذیه



____________________________________________________________________


کیک صبحانه موزی


مواد لازم برای 6 نفر :

آرد گندم سفید  200 گرم
شکر  150 گرم
تخم مرغ  2 عدد
کره پاستوریزه  100 گرم
 موز  رسیده  1 عدد بزرگ
بیکینگ پودر  2 قاشق چای خوری
نمک  یک هشتم قاشق چای خوری
جوز هندی  یک هشتم قاشق چای خوری
دارچین و زنجبیل  از هر کدام یک چهارم قاشق چای خوری
خامه پاستوریزه  175 گرم
وانیل  یک هشتم قاشق چای خوری

مواد لازم برای روی کیک :

پودر شکر  115 گرم
آب لیموی تازه   5-4 قاشق غذاخوری

روش تهیه :

 کره  و شکر را با همزن برقی به مدت 5-4 دقیقه بزنید. سپس تخم مرغ  را یکی یکی به همراه وانیل اضافه کرده و به زدن ادامه دهید تا مخلوط لطیف شود. سپس خامه و موز  له شده را به مخلوط اضافه کنید. آرد را همراه با بیکینگ پودر، نمک ،جوز هندی، دارچین  و زنجبیل الک کرده و کم کم به مایه بالا اضافه کنید . همه مواد را با هم مخلوط کرده در قالب کیک که از قبل چرب شده و روی آن آرد پاشیده اید بریزید. سپس قالب را در طبقه وسط فر که از قبل با حرارت 175 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 45-40 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و روی آن طلایی شود. سپس از فر خارج نموده اجازه دهید کیک کمی خنک شود و از قالب جدا کنید.

روش تهیه رویه کیک :

ابتدا پودر شکر را در یک ظرف بریزید. سپس آب لیمو  را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدست شود ( اگر لازم بود مقدار بیشتری آب لیمو اضافه کنید). سپس لعاب را روی کیک سرد شده ریخته و اجازه دهید کمی خودش را بگیرد و روی آن یک لایه نازک تشکیل شود. سپس کیک را برش دهید و سرو نمایید.


_______________________________________________________________


سوهان بادامی


مواد لازم برای 18عدد :

بادام خرد شده  70 گرم
کره پاستوریزه  55 گرم
آرد سفید گندم  40 گرم
شکر  100 گرم
خامه ی پاستوریزه  2 قاشق غذاخوری (30 گرم )
وانیل  یک هشتم قاشق چای خوری

روش تهیه :

 کره  در یک ظرف روی حرارت ذوب کنید. بادام ، آرد ، شکر ، خامه و وانیل را به کره ی ذوب شده اضافه کنید و مواد را به خوبی مخلوط نمایید. سینی فر را با مقداری روغن چرب کنید و به وسیله ی قاشق چای خوری از مایه بردارید و روی سینی بریزید. این کار ار تکرار کنید تا مایه تمام شود. سوهان ها را در طبقه ی وسط فری که از قبل با حرارت 190 درجه ی سانتی گراد گرم شده به مدت 8-5 دقیقه قرار دهید تا قطر سوهان 6 سانتی متر شده و خشک و طلایی شوند. سپس به وسیله ی کاردک فلزی سوهان ها را از سینی جدا کنید و در روی پنجره ی فلزی قرار دهید تا خنک و خشک شود.

انرژی کل 1400 کیلو کالری

منبع : مجله دنیای تغذیه


_____________________________________________________________________


شیرینی بادام زمینی


مواد لازم ( برای 70 عدد شیرینی ) :

آرد گندم سفید  350 گرم
کره پاستوریزه  230 گرم
شکر  250 گرم
تخم مرغ  2 عدد
بیکینگ پودر   1 قاشق چای خوری
وانیل  یک هشتم قاشق چای خوری
بادام زمینی بو داده  225 گرم

روش تهیه :

کره و شکر را با همزن برقی خوب به هم بزنید. سپس تخم مرغ  ها را یکی یکی همراه با وانیل اضافه کرده و خوب بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سپس آرد و بیکینگ پودر را بر روی مخلوط فوق الک کرده و هم بزنید. در آخر بادام زمینی  بدون پوست و دو نیم شده را اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید.

در سینی مخصوص فر کاغذ روغنی قرار دهید و سطح آن را چرب کنید. با قاشق از مخلوط آماده شده به اندازه یک گردو بردارید و در سینی با فاصله قرار دهید. سطح شیرینی را با کف لیوان چرب شده صاف کنید و در فری که با حرارت 175 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید تا رنگ شیرینی طلایی شود. هنگامی که شیرینی خنک شد ، آن را به ظرف اصلی انتقال دهید.


_____________________________________________________________________

كیك رژیمی


مواد لازم:

آرد سفید 85 گرم
نشاسته ذرت  23 گرم
شكر  195 گرم
سفیده تخم مرغ   255 گرم
كرم تارتار 4 گرم
نمك  به میزان لازم
رنده پوست لیمو ( اسانس لیمو) 1 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه :

آرد و نیمی از شكر و نشاسته را با هم در یك ظرف الك كرده و كناری بگذارید. سفیده ها را قدری زده و كرم تارتار و نمك  را اضافه كرده و همچنان هم بزنید. در انتها ، نیمه دوم شكر را آرام آرام افزوده و بزنید تا سفیده ، سفید و براق و تقریباً سفت شود و رنده پوست لیمو یا اسانس را هم اضافه كرده و مخلوط كنید. مواد خشك بالا را كه الك كرده بودیم روی سفیده ریخته و به آرامی مخلوط كرده و در داخل قالب 20 سانتی متری ( چرب نمی كنیم ) ریخته و داخل فربا حرارت 370 درجه فارنهایت یا 185 درجه سانتی گراد به مدت 35-30 دقیقه بپزید . بعد از درآوردن از فر وارونه روی تور برگردانید و بگذارید به مدت 2-1 ساعت بماند تا سرد شود بعد از قالب دربیاورید


________________________________________________________________________


کیک لیمو و عسل


مواد لازم:
روغن مایع کانولا 3 قاشق سوپ خوری
عسل 4 قاشق سوپ خوری
لیموترش  یک عدد ( پوست آن رنده شود)
شیر کم چرب دو سوم لیوان
آرد 150 گرم
بکینگ پودر  یک و نیم قاشق چای خوری
رنده ی جوز هندی  نصف قاشق چای خوری
سفیده ی تخم مرغ 2عدد
کنجد دو قاشق مرباخوری

روغن مایع کانولا 3 قاشق سوپ خوری
عسل 4 قاشق سوپ خوری
لیموترش  یک عدد ( پوست آن رنده شود)
شیر کم چرب دو سوم لیوان
آرد 150 گرم
بکینگ پودر  یک و نیم قاشق چای خوری
رنده ی جوز هندی  نصف قاشق چای خوری
سفیده ی تخم مرغ 2عدد
کنجد دو قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

فر را در درجه ی حرارت 200 درجه ی سانتی گراد یا 400 درجه ی فارنهایت روشن کنید. دریک قالب مربع شکل 18 سانتی متری کاغذ روغنی انداخته ، روی آن را چرب کرده و آرد پاشی کنید.

روغن مایع و سه قاشق سوپ خوری از عسل را در ماهی تابه ای ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا به صورت مایع روانی در آید. سپس یک قاشق آب لیموترش تازه ، رنده ی پوست لیمو،  هم چنین شیر را بیفزایید. آرد، بکینگ پودر و رنده ی جوز هندی را با هم مخلوط کرده و بعد، همه ی آن ها را به مواد قبلی بیافزایید. سفیده های تخم مرغ  را خوب هم زده تا کاملاً سفت شوند، سپس بقیه مواد را اضافه کرده، آهسته و به طور دورانی هم بزنید. مواد آماده شده ی کیک را در قالب بریزید و روی آن را با کنجد  بپوشانید و به مدت 25 تا 30 دقیقه بگذارید بپزد تا طلایی شود. آن گاه بقیه ی عسل را با آب لیمو ترش مخلوط کرده و مادامی که کیک گرم است، روی آن بریزید. بعد از این که کیک سرد شد، آن را ببرید.


______________________________________________________________________


رولت خرما


مواد لازم:

خرما 500 گرم
شكر درشت نصف پیمانه
آرد  3 پیمانه
پودر قند نصف پیمانه
كره  سه چهارم پیمانه
شیر نصف پیمانه
زرده تخم مرغ 1 عدد
گردو ( نگینی شده)  1 پیمانه

طرز تهیه:

ابتدا كره و پودر قند را می زنیم تا كاملاً مخلوط شوند. بعد زرده تخم مرغ  و شیر  را اضافه می كنیم . آرد را الك كرده كم كم با مواد دیگر مخلوط می كنیم تا خمیری به دست آید كه به دست نچسبد. میز را كمی آرد پاشیده خمیر را صاف می كنیم و به صورت مستطیل برش می دهیم . هسته خرما را بیرون می آوریم در صورت لازم پوست آن را می‌گیریم و به جای آن ، داخل خرما مغز گردو می‌گذاریم. برشی از خمیر را برداشته و خرما را لای خمیر می‌گذاریم. خمیر را اول در سفیده می‌غلطانیم . بعد گردو و شكر درشت را با هم مخلوط نموده و شیرینی‌ها را بعد از سفیده درگردو و شكر می‌غلطانیم. كف سینی را چرب می‌كنیم شیرینی را در سینی گذاشته به مدت 35 تا 40 دقیقه در طبقه بالای فر می‌گذاریم.حرارت فر را روی350 درجه فارنهایت( 175 درجه سانتیگراد) تنظیم می كنیم تا زیر و روی شیرینی كاملاً‌ طلایی شود ( می توانیم از پودر نارگیل و كنجد هم به جای گردو استفاده نماییم ).


_____________________________________________________________________

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 82
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 391
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 119
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 300
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 618
  • بازدید ماه : 618
  • بازدید سال : 26,519
  • بازدید کلی : 643,032
  • لوگوی دوستان
    AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان